موضوعات داغ

رکود بازار خودرو در پی رشد قیمت ارز؛ توقف خرید و فروش به امید افزایش قیمت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول

افزایش نرخ ارز تاثیر خود را در بازار خودرو نیز نشان داده و قیمت خودروها در مقایسه با دو هفته گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد کرده است. همین موضوع سبب شده که بازار خودرو در رکود کم سابقه ای فرو رود.

به نقل از دنیای اقتصاد، بی ثباتی ارز خرید و فروش در بازار خودرو را عملا متوقف کرده و این موضوع عاملی شده تا فروشندگان از یک طرف از فروش خودروهای خود دست بکشند چراکه در صورت فروش از خرید خودرو جدید عاجز خواهند بود و خریداران نیز قیمت ها را منطقی ندانسته و منتظرند که بازار ارز به سمت کاهشی شدن حرکت کرده و تکلیف بازار خودرو مشخص شود. البته این شرایط پای دلالان را هرچه بیشتر در بازار خودرو باز کرده و سبب شده سودجویان قیمت ها به صورت انفجاری افزایش دهند. قیمت هایی که برای خریداران به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد فروشندگان برای ۲۰۶ تیپ ۲، قیمت ۱۴۴ میلیون تومان، برای ۲۰۶ تیپ ۵ قیمت ۱۷۸ میلیون تومان، برای پژو پارس قیمت ۱۵۷ میلیون تومان، برای سمند ال ایکس قیمت ۱۳۵ میلیون تومان و برای پراید ۱۱۱ نیز قیمت ۸۸ میلیون تومان تعیین کرده‌اند. علاوه بر این، سراتو با قیمت ۵۵۸ میلیون تومان، هایما اس ۷ حدود ۴۷۰ میلیون تومان، جک اس ۵ با قیمت ۴۵۸ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند.

البته لازم به ذکر است که قیمت های اعلامی کاملا کاذب بوده و عملا کسی اقدام به خرید و فروش با این قیمت ها نمی کند. تا زمانی که نوسانات نرخ ارز متوقف نشود بازار خودرو نیز از رکود کامل خود خارج نخواهد شد. در این شرایط نه فروشنده و نه خریدار تکلیف خود را نمی داند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/17
عاشق این خودروها هستم که عکسشونو گذاشتیدبه نظرم توآب نمک تولیدشدن