موضوعات داغ

نگاهی به ماکت مرسدس بنز 190SL نورو +‌ فیلم آنباکسینگ

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس بنز 190SL یکی از مدل‌های دوست داشتنی و محبوب دایملر در طول فعالیت این برند آلمانی بوده است. این خودرو در دهه پنجاه میلادی به تولید می‌رسید و نقش پررنگی در روند بلوغ مهندسی شرکت مرسدس بنز داشته است.

در سال 1952 بود که مدیران مرسدس بنز تصمیم گرفتند تا یکی از خودروهای مسابقه‌ای خود را به سبد محصولات ‌شان اضافه کنند. تصمیم آن‌ها به ساخت مرسدس بنز 190SL منجر شد و کلمات SL کوتاه شده عبارت سوپرلایت یا فوق سبک هستند.

مرسدس بنز 190SL نورو

در حقیقت نیز این خودرو بسیار سبک بود و پلتفرم آن حدود 50 کیلوگرم وزن داشت، چرا که با استفاده از آلیاژهای سبک منیزیم و آلومنیوم ساخته شده بود. این خودرو امروزه یکی از محصولات کلاسیک ماندگار تاریخ است و حضور آن در هر مجموعه‌ای، افتخاری برای کلکسیونر محسوب می‌شود.

از دنیای خودرو به دنیای ماکت

این محبوبیت فوق‌العاده برای مرسدس بنز 190SL به دنیای ماکت‌ها نیز منتقل شده است، جایی که سازندگانی همچون نورو و اتوآرت اقدام به ساخت ماکت این گنجینه کلاسیک کرده‌اند. در این مطلب به بررسی ماکت مرسدس بنز 190SL مدل 1957 خواهیم پرداخت که توسط شرکت مشهور نورو ساخته و پرداخته شده است.

تاکنون سه شرکت مایستو، نورو و اتوآرت نسبت به ساخت ماکت مرسدس بنز 190SL اقدام نموده‌اند که مدل ساخته شده توسط نورو در حد وسط کیفیت قرار دارد. این ماکت با ترکیب رنگ آبی روشن و نقره‌ای عرضه شده است و سازندگان سطح مناسبی از جزئیات را در این ماکت سایز 1:18 گنجانده‌اند.

جزئیات در مقیاس 1:18

خوشبختانه ماکت مرسدس بنز 190SL نورو از نوع دایکست است و بنابراین می‌توان تمامی درب‌های آن را گشود. با باز کردن در صندوق عقب این ماکت قادر به مشاهده لاستیک زاپاس هستید که با ظرافت تمام و کاملا شبیه به دیگر لاستیک‌های خودرو طراحی شده است. با گشودن درب کاپوت نیز می‌توانید پیشرانه کهن و البته دوست داشتنی مرسدس بنز دهه پنجاهی را مشاهده کنید.

مرسدس بنز 190SL نورو

در ساخت خودروهای کلاسیک از مقادیر زیادی فلزات درخشان و با کیفیت استفاده شده که موجب خاص بودن اکثر این محصولات شده است. مرسدس بنز 190SL ساخت نورو نیز به خوبی این سطح جزئیات و ریزه‌کاری‌ها را نشان می‌دهد. حتی از آنجایی که این مدل خاص از مرسدس بنز سقف بازشونده داشته است، می‌توان سقف مرسدس بنز 190SL نورو را نیز باز کرد یا مجددا سرجای خودش قرار داد که برای یک ماکت حرفه‌ای امتیازی مهم محسوب می‌شود.

یک ماکت با ارزش خرید بالا

یکی از نکات مثبت در خصوص ماکت مرسدس بنز 190SL نورو، قیمت آن است. در حال حاضر که تمامی ماکت‌های سایز 1:18 با قیمتی بیش از دو میلیون تومان عرضه می‌شوند، شما قادر هستید تا ماکت مرسدس بنز 190SL نورو را با قیمتی کمتر از دو میلیون تومان و از طریق ماکت بانک خریداری کنید. امکان تحویل رایگان در تهران و ارسال از طریق تیپاکس برای شهرستان‌ها نیز برای تحویل این ماکت تدارک دیده شده است. برای مشاهده جزئیات این ماکت می‌توانید اینجا را کلیک کنید، همچنین اگر مایل به تماشای فیلم آنباکسینگ ماکت مرسدس بنز 190SL نورو هستید، این ویدیو را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/19
سلام
من ماکت بی ام و با قابلیت روشن شدن همه ی چراغ ها رو می‌خوام
آیا میتونید تأمین بفرمایید