موضوعات داغ

برخی کارکنان فورد خواستار توقف تولید خودروهای پلیس توسط این شرکت شدند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فورد و مقامات قانونی آمریکا طی ۷۰ سال گذشته روابط صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند، زمانی که این شرکت در سال ۱۹۵۰ اولین خودروی پلیس را معرفی کرد. از آن زمان تاکنون، مدل‌های فورد مانند کراون‌ ویک به خودرو اصلی نیروهای پلیس تبدیل شده‌اند، با این حال پلیس اینترسپتور از زمان کنار گذاشتن ویک در سال ۲۰۱۱ جای آن را پر کرده است. با این حال، برخی از کارکنان فورد نقش این شرکت در ساخت چنین خودروهایی را زیرسوال برده‌اند.

چندین تن از کارکنان فورد در نامه‌ای به جیم هکت مدیرعامل و بیل فورد رئیس هیئت مدیره این شرکت خواستار توقف تولید خودروهای پلیس توسط فورد شدند. البته جیم هکت قصد ندارد با این درخواست کارکنانش موافقت کند.

هکت طی یادداشتی اظهار داشته اگر فورد تولید خودروهای پلیس را متوقف کند، به امنیت خود کارکنان آسیب زده و انجام شغل آن‌ها را برای خودشان سخت‌تر کرده است. او در ادامه گفته فورد به تولید و فروش خودروهای پلیس ادامه خواهد داد و در عین حال از اقشار سیاهپوست حمایت خواهد کرد.

فورد

او قبلا گفته بود به نظر او و بیل فورد، در این کشور هیچ جایی برای سرکوب نظام‌مند و نژادپرستی که توسط مقامات اجرای قانون صورت گرفته وجود ندارد. او همچنین گفته این دو معتقدند پلیس باید اقدامات خود را با شفافیت و مسئولیت‌پذیری بیشتری انجام دهد.

البته هکت نقش حیاتی ماموران پلیس در جامعه را درک می‌کند. او در این باره گفته:

جهان ما به شجاعت و فداکاری ماموران پلیسی که از مردم محافظت می‌کنند نیاز دارد. اما امنیت باید شامل همه اعضای جامعه باشد که امروزه اینطور نیست.

خودروهای فورد دو-سوم خودروهای پلیس در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند و هنوز نمی‌دانیم فورد تاکنون چه تعداد خودرو پلیس به فروش رسانده است. البته چنین تصمیم مهمی به عنوان یک اقدام سیاسی دیده خواهد شد. کسانی که از فورد می‌خواستند در تولید خودروهای پلیس تجدیدنظر کند، احتمالا به این زودی شاهد تغییری در تصمیم این شرکت نخواهند بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد