موضوعات داغ

طرح ویژه مجلس برای کاهش محسوس قیمت خودرو؛ آیا مجلس می تواند رشد قیمت خودرو را متوقف کند؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به گفته های نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، طرح جامعی برای سامان دهی بازار خودرو به مجلس ارائه شده که امید می رود از جولان دلالان در بازار خودرو جلوگیری کند.

به نقل از تسنیم، مصطفی طاهری در این خصوص توضیح داد: «ما امید داریم که این طرح هرچه زودتر در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و با کمک آن بازار خودرو کمی مدیریت شود.»

وی افزود: «این طرح شامل برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای مدیریت بازار خودرو است که این برنامه ها در نهایت منجر به کاهش قیمت خودرو خواهند شد.»

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «هدف طرح مذکور در بلندمدت افزایش تولید و عرضه خودرو است که قطعا با این کار قیمت خودرو کاهش محسوسی خواهد یافت.»

طاهری همچنین ضمن اشاره به سودجویان و دلالان بازار خودرو تشریح کرد: «بر‌اساس طرح جامع ساماندهی خودرو، کسانی که چندین خودرو به‌نام دارند و افراد سودجویی که اقدام به دلالی یا احتکار خودرو می‌کنند و سبب گرانی در بازار می‌شوند باید مالیات بر خودرو بپردازند. مالیات یک روش بازدارنده‌ای است که اجازه جولان به افراد دلال در بازار را نمی‌دهد.»

لازم به ذکر است که براساس گفته تعدادی از کارشناسان دریافت مالیات بر عایدی سرمایه یا به عبارت دیگر دریافت مالیات از نقل و انتقال خودرو در شرایط فعلی کشورمان سبب افزایش قیمت خودرو خواهد شد و تاثیر مثبتی بر بازار خودرو نمی گذارد.»

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/24
این همون نوش دارو بعد از مرگ سهرابه که میگفتم. تازه به قول همون کارشناسان گرامی شاید نوش دارو نباشه شاید زهر باشه که زودتر کارو تموم کنه !
تازه نوشته اونایی که چند تا ماشین بنامشونه باید مالیات پرداخت کنند! یعنی مثلا اگه یه خانواده ای دو تا پراید دارن که به نام یک نفره باید مالیات پراید دوم رو پرداخت کنند یا مثلا دو تا پراید و یک نیسان یا یه 405 باید مالیات همشونو پرداخت کنند ! حالا اصلا هم مهم نیست که اون بندگان خدایی که این ماشینا رو دارن شاید دارن با اون ماشین ها کار می کنند ولی ماشینا همشون به نام یک نفره !
واقعا از اینکه در این طرح به تمام مسائل و جوانب و مشکلات عدیده ای که ممکن است بر مشکلات فعلی مردم سوار شود رسیدگی تحقیق و بررسی دقیق و جامع قرار می دهید بی نهایت سپاس گزاریم
امضاء : زارت !
1399/4/25
چه راهکار جامع و کاملی! بسیار کارساز است فقط حیف دیر خبر دار شدن یواش یواش از تعداد تار موی افراد هم مالیات بگيرن. یا بگن کسانی که بیش از چهار تا فرش تو خونه شون دارن باید مالیات شو بدن
با هیچ روش ديگه ای که قيمت خودرو پایین نمياد جز مالیات..مثلا لگن چهل ساله هفتاد میلیونی که باید بعد چهل سال قيمتش مفت باشه و از خط تولید هم خارج بشه...باید تولید بشه..قطره چکانی فروش بره با عاملیت خودشون...حلبی بشه سرمایه مردم تا براش مالیات هم بذارن..بنزین سه تومنی، لاستیک دو میلیونی، عوارض ساليانه چند برابری و وضع حمل و نقل عمومی هم که واضح و مبرهن است
فقط جیب گشاد دولت که چشم به دست بی بضاعت مردن دوخته باید همیشه پر باشه
بهتر بود بجای هر روز چشم دوختن به سرمایه های نداشته مردم...کمر همت به آبادانی و مردم سالاري ميگرفتید
چنین خبرهایی ارزش گفتن هم ندارد
چه برسه به اینکه راهکار باشد!....