موضوعات داغ

نگاهی به قیمت روغن موتور در بازار، خون‌بهایی گزاف برای خون خودرو + جدول هفته آخر تیر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در طی چندسال اخیر شاهد وقوع اتفاقات ناگواری در صنعت خودرو کشورمان بوده‌ایم که مشابه آن را در کمتر نقطه‌ای از جهان می‌توان مشاهده کرد. افزایش شدید قیمت خودرو و کمبود قطعات یدکی و لوازم جانبی وضعیت را به جایی رسانده که شاهد رشد استوک فروشی‌‌ها در سطح شهرها هستیم و تمایل مالکان خودرو به استفاده از قطعات یدکی استوک یا دست دوم به شدت افزایش یافته است. در این بین قیمت روغن موتور که همانند خون در رگ‌های خودرو تلقی می‌شود نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

قیمت روغن موتور با برند خارجی

اگر روند بازار و تغییرات قیمت روغن موتور را طی دو سال اخیر پیگیری کرده باشید، حتما رشد محسوس افزایش قیمت این کالا را مشاهده کرده‌اید. این روند صعودی به خصوص در نمونه‌های خارجی همچون روغن موتور توتال و روغن موتور الف که در طیف گسترده‌ای از خودروهای مونتاژ داخل نظیر اکثر نمونه‌های پژو، تندر نود و رنو ساندرو مورد استفاده قرار می‌گیرند شدیدتر مشاهده شده است.

روغن موتور

به واسطه همین افزایش قیمت ناگهانی روغن موتور خارجی، شاهد آن هستیم که نمونه‌های تقلبی از روغن موتور توتال در بازار به وفور مشاهده شده است که به راحتی از نمونه های اصلی قابل تمیز نیستند. البته بسیاری از افراد به این مساله توجهی ندارند که نتیجه آن وارد آمدن زیان‌های گزاف به موتور خودرو در کوتاه مدت خواهد بود. قیمت روغن موتور با برند خارجی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

برنددرجهقیمت
توتال20-50270 هزار تومان
توتال10-40440 هزار تومان
الف10-40430 هزار تومان
الف20-50240 هزار تومان
کاسترول جی تی ایکس20-50124 هزار تومان
کاسترول مگناتک5-30220 هزار تومان
لیکومولی10-40210 هزار تومان
لیکومولی0-40900 هزار تومان

قیمت روغن موتور با برند داخلی

لازم به ذکر است که افزایش حدود 70 درصدی قیمت روغن موتور با تایید سازمان حمایت بوده و افزایش هایی که در بازار مشاهده می کنید، با تایید رسمی بوده اند.

در جدول زیر نگاهی به قیمت انواع روغن موتور با برند داخلی در بازار خواهیم انداخت:

برنددرجهقیمت
بهران سوپر پیشتار20-5088 هزار تومان
اسپیدی20-5065 هزار تومان
کاسپین10-40160 هزار تومان
شرکت نفت پارس10-40180 هزار تومان
ایساکو10-40130 هزار تومان

افزایش قیمت روغن موتور در حالی اتفاق افتاده که به دلیل شیوع بیماری کووید 19 در سطح جهان و کشور ما، بهتر است که افراد از خودروهای شخصی استفاده کنند چرا که حضور در وسایل حمل و نقل عمومی برای سلامتی خطرآفرین خواهد بود. به همین دلیل خودروها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و بایستی در فواصل کوتاه‌تری نسبت به انجام سرویس‌های دوره‌ای اقدام نمود.

روغن موتور

در کنار این مسائل، حضور تعداد انبوهی از خودروها در یک شهر متوسط یا بزرگ مشکل ترافیک را به همراه خواهد داشت. بنابراین خودروها مدت زمان بیشتری را در حالت درجا سپری می‌کنند و به همین دلیل بایستی روغن موتور و فیلترهای مربوطه را در مدت زمان کوتاه‌تری تعویض نمود. با توجه به افزایش شدید قیمت روغن موتور طی دوسال اخیر، در صورتی که مالک خودرو قصد استفاده از برندهای معتبر و مورداطمینان را داشته باشد ناچار است هزینه سنگینی را بابت استفاده از خودرو در دوران شیوع بیماری کرونا پرداخت نماید.

بررسی قیمت فیلتر روغن

فیلتر روغن نیز در این مدت دستخوش افزایش قیمت شده است و امروزه برای خرید یک فیلتر روغن نام آشنا برای خودرویی همچون پژو 206 یا پژو 405 باید هزینه‌ای بین 20 الی 30 هزار تومان را کنار بگذارید. لازم به ذکر است که در هر بار تعویض روغن باید فیلتر روغن نیز تعویض گردد. در جدول زیر نگاهی به قیمت انواع فیلتر روغن برای خودروهای مرسوم داخلی داشته‌ایم که شما را به مشاهده آن دعوت می‌کنیم.

سازندهمناسب برایقیمت
سرکانمزدا 345 هزار تومان
سرکانپراید25 هزار تومان
سرکانماکسیما، کاپرا، آریو Z300، برلیانس36 هزارتومان
پژوسیتروئنپژو 206100 هزار تومان
ام وی امام وی ام 31530 هزار تومان
کاسپینپژو 405، پژو پارس و سمند21 هزار تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد