موضوعات داغ

ریسینگ پوینت: سرعت‌مان بیشتر هم خواهد شد

عکس مطلب اول

تیم فرمول یک ریسینگ پوینت بر این باور است که پتانسیل خودروی امسال آن‌ها بیش از چیزی است که تا به اینجا از آن دیده‌ایم. عملکرد سرجیو پرز در گرندپری دوم اتریش 2020، که از رده هفدهم استارت زد و در پایان در حال مبارزه برای رده چهارم بود، بسیار برای بقیه تیم‌ها نگران کننده است. اما چون در مرحله زمان‌گیری عملکرد خوبی نداشتند، معتقدند که هنوز قدرت واقعی این خودرو را ندیده‌ایم. اتمار زفنور، مدیر تیم ریسینگ پوینت، فکر می‌کند که درک بهتر خودرو و داشتن مسابقات در پیست‌های فوق‌العاده سریع، باعث می‌شود که برای جایگاه‌های بهتری مبارزه کنند. وی در این خصوص می‌گوید:

ممکن است پیست‌هایی وجود داشته باشد که از این پیست اخیر بیشتر با خودروی ما هم‌خوانی داشته باشند و در این صورت ما [به تیم‌های برتر] نزدیک‌تر خواهیم بود. ولی چه قدر؟ نمی‌دانم. گفتنش بسیار سخت است. من خوشحالم که سرعت خوبی داریم. اما باید بیشتر یاد بگیریم و هنوز در طول یک گرندپری عملکرد بهینه نداشته‌ایم. کمی زمان می‌برد. باید آزمایشاتی انجام دهیم و من سال‌های گذشته‌ای که در هوندا بودم را به یاد می‌آورم، در آن زمان و در نیمه دوم فصل، به جایی رسیدیم که تمرکز خود را بر روی فصل بعد گذاشتیم و دیگر به روز رسانی جدیدی برای خودروی آن فصل ارائه نکردیم. در نهایت، با اینکه چهار یا پنج مسابقه هیچ به روز رسانی جدیدی انجام ندادیم، درک ما از خودرو بیشتر شد و سریع‌تر شدیم. این مورد برای یک خودروی کامل نیز اتفاق می‌افتد. همانطور که می‌دانید، ما هنوز باید چیزهای زیادی در مورد خودروی خودمان بفهمیم. فقط باید آزمایش و تست انجام داد. هر چقدر جمعه‌های بیشتری در اختیار داشته باشیم، بیشتر در مورد تنظیمات خودرو در خواهیم یافت.

زفنور می‌گوید که ریسینگ پوینت در روز شنبه‌ای که گذشت نکات بسیار زیادی را در یافته است. شنبه اولین باری بود که آن‌ها در شرایط بارانی خودروی خود را تست می‌کردند و فهمیدند که خودرو در این شرایط و با تنظیماتی که داشتند، قادر به رساندن دمای تایرها به محدوده عملیاتی نیست. همین نکته باعث حذف سرجیو پرز در همان بخش اول مرحله زمان‌گیری(Q1) شد. وی ادامه داد:

اگر شما نتوانید تایرهای بارانی را به محدوده دمایی مناسب برسانید، به مشکل بر می‌خورید. این مشکل به چند دلیل مختلف رخ داد و ما از آن‌ها با اطلاعیم. وقتی با اطلاعاتی که از روز شنبه کسب کردیم، به زمان‌گیری بارانی دیگری برویم، داستان متفاوت خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد