موضوعات داغ

بی ام و iX3 معرفی شد؛ اولین شاسی بلند تمام الکتریکی بی ام و

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

کمپانی خودروسازی بی ام و روز گذشته رسما از اولین خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی خود رونمایی کرد. یک خودروی شاسی بلند آلمانی که قرار است از اواخر سال جاری در کشور چین تولید شده و با چشم پوشی از بازار آمریکای شمالی، در سال 2021 میلادی به کشورهای اروپایی عرضه شود، ولی در عوض مشتریان آمریکایی می توانند محصولات کاملا الکتریکی i4 و همچنین iNext را خریداری کنند.

این خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی با کد iX3 شناخته می شود و شرکت خودروسازی "بی ام و" با معرفی نسخه کانسپت این خودرو در سال های گذشته، نقشه راه خود را برای آینده صنعت خودروسازی به تصویر کشیده بود. حال توسعه این خودرو برپایه نسخه استاندارد بی ام و X3 به سرانجام رسیده و قرار است که از سال 2021 میلادی با یک سیستم محرک تمام الکتریکی به مشتریان عرضه شود.

بی ام و iX3

به عبارتی دقیق تر، مشتریان می توانند این اتومبیل را به همراه مجموعه باتری های 74 کیلووات ساعت لیتیوم یون مایع خنک به همراه نسل پنجم سیستم eDrive بی ام و خریداری کنند که می تواند خروجی قدرت 282 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتن متری در حالت استاندارد برای کاربران خود داشته باشد و با یکبار شارژ کامل آنان، امکان سفر تا حداکثر محدوده 460 کیلومتری فراهم خواهد شد.

بی ام و iX3

طبق ادعای شرکت سازنده، این نسخه می تواند شتاب صفر تا صد 6.8 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر برساعتی داشته باشد و همچنین با استفاده از شارژرهای سریع 150 کیلووات ساعت DC، امکان شارژ 80 درصد باتری های اتومبیل در عرض 34 دقیقه فراهم خواهد شد. با صرف تنها 10 دقیقه هم می توان انرژی لازم برای طی کردن مسافت 100 کیلومتری را بدست آورد.

بی ام و iX3

ویژگی منحصربه فرد این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی، قرار گرفتن موتور، قدرت دهنده های الکترونیکی و سیستم انتقال قدرت در یک مجموعه مشترک است که باعث شده فضای کمتری به خود اختصاص دهد و همچنین وزن کمتری هم داشته باشد. سیستم eDrive نسل پنجم حدود 30 درصد فشرده تر از سیستم های الکتریکی نسل قبل این شرکت است و سیستم خنک کننده / گرم کننده موتور به استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی کمک می کند.

طبق ادعای بی ام و، این سیستم می تواند با استفاده از یک بخاری کمکی جداگانه که نیروی خود را از باتری ها دریافت می کند، از مجموعه موتور و باتری های اتومبیل حتی در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد هم محافظت کند و از طرفی دیگر سیستم خنک کننده مایع آن می تواند دمای ایده آل را برای کارآمدی بیشتر فراهم کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد