موضوعات داغ

مسیریاب های ایرانی، پیشنهاد فرمانده مرفوک راهور به رانندگان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سرهنگ محمد رازقی، فرمانده مرفوک راهور پایتخت با پیشنهاد به استفاده مردم از مسیریاب های ایرانی و با اشاره به این موضوع که مسیریاب و نقشه‌ های ترافیکی در یکی دو سال اخیر در بهبود وضعیت ترافیک تهران بسیار کمک کننده بوده است، اعلام کرد که پلیس راهور نقشه آنلاین ترافیکی را در اختیار مسیریاب ‌های ایرانی قرار می دهد و در همین راستا استفاده از این اپلیکیشن‌ ها و مسیریاب های ایرانی مزایای بیشتری نسبت به نمونه خارجی خواهند داشت.

پلیس راهور در طول این سال ‌ها کمک بسیار زیادی در راستای بهبود این مسیریاب ‌ها کرده است و به عنوان مثال نقاط حادثه خیز را در اختیار مسیریاب هایی همچون "بلد" و "نشان" قرار داده ایم و اگر دستیار صوتی در این اپلیکیشن ‌ها هنگام رانندگی فعال باشد، در صورت رسیدن به نقطه حادثه خیز به شما هشدار داده خواهد شد. رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران با توضیح در رابطه با "نقاط حادثه خیز" که در واقع به مناطقی گفته می شود که تصادفات بیشتری در آنجا رخ می دهد، تصریح کرد که توصیه‌ ما به مردم این است که در ترافیک نمانند و کمترین زمان را برای رسیدن به مقصد و سفر خود اختصاص دهند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، سرهنگ محمد رازقی همچنین در ادامه صحبت های خود گفت: سعی داریم تا مسیریاب‌ هایی که در حال حاضر در کشور ما بومی هستند و توسط جوانان کشور طراحی و استفاده می‌ شود را بررسی کنیم تا بهترین مسیریابی که می ‌تواند برای آنها فایده داشته باشد و نیازهای ترافیکی را برطرف می کند را به زودی به مردم معرفی کنیم. یک نمونه از مزایای این مسیریاب‌ ها این است که اگر اتفاقی در جایی رخ دهد و تصادفی منجر به راهبندان شود، در مسیریاب خارجی مردم باید ثبت کنند تا در برنامه اعمال شود، ولی روی نقشه مسیریاب ایرانی در لحظه بسته بودن مسیر را نشان می‌ دهد و کسانی که آنجا حضور دارند، آنلاین می ‌بینند که محل مورد نظر بسته است که چنین قابلیتی را در مسیریاب های خارجی نخواهیم داشت. البته مسیریاب ‌های ایرانی بدون عیب و نقص نیستند، ولی با کمک ما و استفاده مردم، می توان وضعیت آنان را بهبود بخشید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/29
من از ویز استفاده میکردم ولی بعد از اینکه گفتن دیگه برای ایرانی ها آپدیت نمیکنیم بی خیالش شدم. اول بلد رو ریختم واقعا افتضاح بود! یکی دو بار بد جوری گرفتارمون کرد ! ولی بعدش نشان رو ریختم الان دارم 2 ماهه استفاده می کنم خیلی راضی هستم. توی مسیریاب ها خیلی برنامه قوی ایه تقریبا آدرس 80 درصد مکان ها رو بطور کامل داره و وقتی مسیریابی میکنی دقیق میرسونتت به محلی که میخوای بری. میتونی تنظیمش کنی روی ترافیک و حتی طرح ترافیک که واسه ما که تو تهران هستیم خیلی کارآمده
ولی اون اپلیکیشن بلد قشنگ هر سری دو سه تا خیابون اشتباه آدرس میداد ! بعضی مسیر ها رو اصلا تشخیص نمیداد !!!
پ.ن: من نفوذی تخریب اپلیکیشن بلد و تبلیغ نشان نیستم تجربه خودمو گفتم دیگه قضاوت کردنش با شما