موضوعات داغ

با رنو کویید الکتریکی آشنا شوید، ارزان‌ترین خودرو الکتریکی بازار اروپا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

داچیا رومانی یکی از زیرمجموعه‌های شرکت رنو است که عمده فعالیت آن به ساخت محصولات ارزان‌قیمت از خودروهای رنو معطوف شده است. پس از افشای ماجرای فساد کارلوس گوسن و رسوایی دستکاری در انتشار میزان آلایندگی خودروهای اتحاد رنو نیسان، این شرکت فرانسوی به همراه زیرمجموعه رومانیایی خود در تلاش است تا از سایه این اخبار منفی خارج شود. به همین دلیل در طی ماه‌های اخیر دو محصول رنو K-ZE و داچیا اسپرینگ را به بازار اروپا عرضه کند.

هر دو خودرو محصولاتی تمام الکتریکی هستند و در بازار اروپا که مشتریان علاقه شدیدی به خرید هاچ‌بک‌های شهری دارند، عرضه خواهند شد. به نظر می‌رسد داچیا اسپرینگ و رنو K-ZE از یک قوای فنی مشترک بهره‌مند باشند، برهمین اساس می‌توان امیدوار بود که محصول الکتریکی داچیا بردی حدود 271 کیلومتر داشته باشد. داچیا اسپرینگ در بهار سال 2021 به بازار اروپا عرضه خواهد شد.

رنو کویید الکتریکی با قیمتی رقابتی!

داچیا اسپرینگ در حقیقت نسخه الکتریکی از رنو کوئید است که در بازار هندوستان عرضه می‌شود و نمونه‌هایی از آن نیز برای مونتاژ در ایران مشاهده شده بودند. قوای فنی این خودرو نیز از رنو K-ZE الهام گرفته شده تا با مقرون به صرفه ترین خودرو الکتریکی بازار اروپا روبرو باشیم. وزن داچیا اسپرینگ به عنوان یک خودرو الکتریکی تنها 921 کیلوگرم است که رقمی قابل توجه برای یک خودرو برقی است.

داچیا اسپرینگ

انتظار می‌رود داچیا بهار یا همان داچیا اسپرینگ با قیمتی در حدود ده هزار یورو به بازار عرضه شود. با توجه به آن‌که در برخی کشورهای اروپایی مشوق‌های قابل توجهی برای خرید خودرو الکتریکی وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود داچیا بتواند رکوردهای فروش جالبی را به نام خود ثبت کند و البته سود زیادی را نیز عاید جیب رنو خواهد کرد تا این شرکت از بحران مالی خارج شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد