موضوعات داغ

چگونگی روشن کردن کولر خودرو با بازدهی بالا

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول

خنک شدن در هوای گرم تابستان، خلاص شدن از کلافگی و خواب‌آلودگی ناشی از گرما و بهبود تنفس و گردش خون از فواید استفاده از کولر در فصل گرم است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود این مزایا اما عده ای معتقدند که استفاده از کولر می تواند به افزایش مصرف سوخت خودرو منجر شود و بهتر است به جای آن پنجره ها پایین کشیده شوند. اما برخلاف تصور رایج پایین بودن حتی مقداری از شیشه‌های خودرو تاثیر بیشتری بر روی مصرف سوخت خودرو دارد چراکه در این حالت دمای کابین به حد نرمال تعریف شده برای سنسور های دمای یا ترموستات‌های داخل اپراتور نمی رسد و کمپرسور کولر خودرو مدت بیشتری را با موتور درگیر خواهد بود.

با این اوصاف اگر تصمیم گرفتید که از کولر خودرو خود استفاده کنید به شما توصیه می کنیم برای کاهش ریسک ابتلا به کرونا در چند دقیقه اول استفاده از کولر خودرو دریچه را در حالت هوای بیرون قرار داده و در حدود یک سانتی متر پنجره ها را پایین بکشید. با این کار اگر ویروس کرونا به انتهای کفشک چسبیده و وارد کابین شده باشد در کف خودرو باقی خواهد ماند و به فضای بالایی کابین انتقال پیدا نمی کند.

به علاوه در زمانی که شما تک سرنشین هستید پیش از روشن کردن کولر بهتر است دریچه‌های خروجی هوا را به سمت خود برگردانید. با این کار کمپرسور کولر که موجب تقلیل بالای مصرف سوخت و کاهش دمای آب موتور می‌شود کمتر با موتور درگیر خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/30
توضیحات واضح نبود