موضوعات داغ

چرا فورد F-150 جدید درب عقب چندمنظوره ندارد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پیکاپ‌ها طی سال‌های اخیر یکی از سگمنت‌های رو به رشد در بازار خودرو جهان و به ویژه آمریکا بوده‌اند. در این شرایط که رقابت تنگاتنگی بین خودروسازان مطرح آمریکایی در حوزه ساخت پیکاپ جریان دارد، هرکدام از آن‌ها به دنبال جلب توجه مشتریان با شیوه‌های خاص خود هستند.

برای مثال در جمس سیرا بر فناوری Multipro تمرکز شده است که این پیکاپ را بیش از پیش آینده نگرانه می‌کند. رام 1500 نیز یکی دیگر از پیکاپ‌ها است که از طراحی تازه‌ای در نسل جدید خود بهره می‌برد و با استفاده از قسمت عقب چندمنظوره، برای انجام امور مختلف بهینه شده است. در این بین فورد F-150 با سبکی متفاوت و کمی سنتی همچنان به بازار عرضه می‌شود اما دلیل این کار چیست؟

داون پیهوکی، مدیر مهندسی فورد در این مورد می‌گوید: ما با بررسی مشتریان خود دریافتیم که درب عقب فورد F-150 استفاده زیادی برای آن‌ها دارد. این استفاده به عنوان یک دلیل اساسی برای خرید فورد F-150 مطرح می‌شد.

فورد F-150

درب عقب فورد F-150 در ابتدا قدیمی به نظر می‌رسد اما در واقعیت یک وسیله چند کاره برای انجام امور مختلف است. به طور مثال این درب برای انجام اموری همچون برش چوب یا اندازه گیری بسیار مفید به نظر می‌رسد. به گفته پیهوکی این درب عقب معقول و سنتی برای مشتریان کارایی بیشتری نسبت به یک طراحی رادیکال گونه دارد.

یکی دیگر از نکات جالب فورد F-150 ژنراتور برق این پیکاپ است که با توان حدود دو کیلووات در قسمت عقب این خودرو قرار دارد و همراه با مدل‌های بنزینی ارائه می‌شود. این ژنراتور در مدل‌های هیبریدی نیز وجود دارد و می‌توان خروجی 2.4 کیلو وات یا 7.2 کیلو وات را برای آن انتخاب نمود. این برق انرژی کافی برای استفاده از یک تلویزیون، بخاری الکتریکی یا سیستم صوتی با چند بلندگو را فراهم می‌آورد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد