موضوعات داغ

ولتری بوتاس: داشبورد فرمان حواسم را پرت کرد

عکس مطلب اول

ولتری بوتاس، راننده فنلاندی مرسدس، می‌گوید که خاموش شدن چراغی رو داشبورد فرمان خودرو باعث به اشتباه افتادن او در لحظه استارت مسابقه مجارستان 2020 شده است. بوتاس که از رده دوم مسابقه را آغاز می‌کرد و به دنبال حفظ برتری امتیازی خود نسبت به لوئیس همیلتون بود، در لحظه استارت اشتباهی دور از انتظار انجام داد و باعث تا در همان ابتدا چندین رده سقوط کند. سباستین فتل، راننده فراری، در طول مسابقه به این مسئله اشاره کرد که بوتاس در استارت خطا (Jump Start) داشته است و باید جریمه شود، اما بعد از مداخله نکردن داوران و اظهارات مایکل مسی، مدیر مسابقه‌ای فدراسیون جهان مبنی بر فعال نشدن سنسورهای جایگاه استارت بوتاس، او توانست رده سوم مسابقه را به دست آورد. بعد از مسابقه بوتاس فاش کرد که دلیل این اشتباه چه بوده است. وی گفت:

صادقانه بگویم برایم خیلی بد بود. وقتی از رده دوم استارت می‌زنید قطعا به دنبال برد هستید. در همان لحظه شروع باختم. من به چراغی که روی داشبورد فرمان خودرو خاموش شد عکس‌العمل نشان دادم، نمی‌دانم که چه بود، اما چیزی روی داشبورد تغییر کرد، پس به جای چراغ‌های شروع مسابقه به آن توجه کردم و باعث شد سکته‌ای در استارت خود داشته باشم. بعد از آن مجبور شدم دوباره استارت بزنم. همان‌جا از دستش دادم. مشکلی نیست اما مشخصا تعداد زیادی رده از دست دادم و مسابقه را برای خودم سخت کردم. تا انتها جنگیدم و خیلی فاصله کمی با مکس داشتم، اما در نهایت امتیاز خوبی از این مسابقه گرفتم.

بوتاس یک پیست استاپ اضافه انجام داد تا در انتهای مسابقه مکس ورشتپن را تحت فشار زیادی قرار دهد. در پایان نیز با فاصله‌ای تقریبا 1 ثانیه‌ای نسبت به ورشتپن از خط پایان گذشت اما نتوانست برای سبقت اقدام کند. وی ادامه داد:

فکر می‌کنم این قمار ارزشش را داشت، در زمینه عمر تایر برتری خوبی به من داد. امروز چندان موفقیت‌آمیز نبود. منتظر سیلوراستون هستم اما دوباره از این گرندپری درس‌های زیادی باید بگیرم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد