موضوعات داغ

احتمال بازگشت پیست افسانه‌ای موتوراسپرت به تقویم فرمول یک

عکس مطلب اول

لغو احتمالی گرندپری چین و حذف آن از تقویم امسال باعث شده تا باز هم فضا برای اضافه شدن پیست‌های دیگر به تقویم فرمول یک باز شود. این بار اما نامی هیجان انگیز به لیست این پیست‌ها اضافه شده است؛ نربرگرینگ آلمان.

در کنار نربرگرینگ از سپانگ مالزی نیز به عنوان کاندیدی دیگر برای میزبانی یک رقابت فرمول یک در فصل 2020 نام برده شده است. گرندپری اسپانیا نیز بر خلاف شایعات همچنان در تقویم باقی می‌ماند.

فرمول یک قصد داشت تا در این فصل کوتاه شده سفری به شانگهای چین داشته باشد و این مسابقه را در تقویم خود جای بدهد، اما چند هفته پیش وزیر ورزش چین اعلام کرد که به جز مسابقات انتخابی المپیک زمستانی 2022 پکن، همه رویدادهای ورزشی در این کشور لغو خواهد شد. فرمول یک مذاکره را با مقامات چین ادامه داد اما به نظر نمی‌رسد که راه حل منطقی برای این مشکل وجود داشته باشد.

حال فرمول یک در حال تلاش برای اضافه کردن مسابقات اروپایی به تقویم 2020 است و از نربرگرینگ به عنوان جدیدترین کاندید نام برده شده است. مسابقه‌ای که احتمالا بعد از گرندپری پرتغال و در اکتبر برگزار خواهد شد. اگرچه هنوز بازگشت پیست پورتیمائو پرتغال به صورت رسمی تایید نشده ولی فرمول یک به شدت به دنبال نهایی کردن تاریخ برگزاری مسابقات بعد از گرندپری روسیه می‌باشد.

آخرین باری که پیست نربرگرینگ میزبان یک رقابت فرمول یک بوده است، به سال 2013 برمی‌گردد و پیست سپانگ نیز از 2017 جایی در تقویم نداشته است. از ایمولا و هاکنهایمرینگ نیز به عنوان دیگر گزینه‌های مطرح شده یاد می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد