موضوعات داغ

فراری: هنوز برای تصمیم‌گیری در مورد آینده شوماخر زود است

عکس مطلب اول

ماتیا بینوتو، مدیر تیم فراری، احساس می‌کند که نتایج میک شوماخر در فرمول دو بسیار بهتر از فصل گذشته است، اما همچنان برای تصمیم‌گیری در مورد آینده وی نباید عجله کرد. راننده جوان آلمانی بعد از یک فصل تقریبا ناموفق در فرمول دو که آن را در رده دوازدهم تمام کرد، به نظر می‌رسد که از ابتدای این فصل فرم خوب خود را پیدا کرده و به دنبال نتایج بهتری است. او فعلا در جایگاه چهارم جدول قهرمانی فصل جای دارد و تاکنون موفق به کسب دو پودیوم در مسابقه مجارستان شده است. بینوتو در مورد او می‌گوید:

به نظرم میک مشخصا عملکرد خوبی دارد و این عملکرد بسیار بهتر از پارسال می‌باشد. خیلی برای او مهم بود که در دومین فصلش در فرمول دو پیشرفت داشته باشد. فکر می‌کنم او از همین ابتدای فصل این پیشرفت را نشان داده است. در بعضی مواقع بدشانسی‌هایی داشته اما اگر به نتایج مجارستان نگاه کنید، می‌بینید که کارش را خوب انجام داده، پس میک در حال پیشرفت است و این نکته اهمیت دارد.

با توجه به استعداد وی و داشتن نام خانوادگی اسطوره این ورزش و موفق‌ترین راننده تاریخ فراری، یعنی مایکل شوماخر، احتمال دیدن او در فرمول یک بسیار زیاد است. اگر او بخواهد برای فراری براند، محتمل‌ترین مسیر برای رسیدن به صندلی این تیم از طریق تیم آلفا رومئوست. تیمی که همیشه یک صندلی آن برای رانندگان آکادمی فراری رزرو شده است. در حال حاضر این صندلی در اختیار آنتونیو جیوویناتزی می‌باشد، ولی او نتوانسته به مانند چارلز لکلرک خودش را نشان بدهد و شاید اگر همین شرایط ادامه پیدا کند، این صندلی به میک شوماخر برسد. تنها مانع فعلی شوماخر برای رسیدن به فرمول یک، امتیازات لازم برای سوپر لایسنس اوست، که البته با کسب جایگاه ششم به بالا در فرمول دو امسال می‌تواند این مشکل را از سر راه او بردارد. با این حال بینوتو احساس می‌کند که تصمیم‌گیری در این خصوص نباید الان انجام شود. وی ادامه داد:

فکر‌ می‌کنم تصمیم‌گیری برای سال آینده [در این مقطع] بسیار زود است. ما با او بسیار شفاف و صادق بوده‌ایم. نتایج و عملکرد او در فصل جاری مهم خواهد بود. او موقعی به فرمول یک خواهد رسید که ما معتقد باشیم به اندازه کافی پیشرفت کرده است. او باید به همین صورت فعلی به پیشرفتش ادامه دهد تا ما در ادامه فصل در این مورد تصمیم بگیریم.

در این میان شوماخر بدون رقیب نیست و هم‌تیمی او، رابرت شوارتزمن، عملکرد بهتری نسبت به وی تا به اینجا داشته است. این راننده روس در صدر جدول فرمول دو قرار دارد و در همین گرندپری‌های ابتدایی موفق به کسب دو برد شده است. به گفته هلموت مارکو، فراری باید شوارتزمن را به جای شوماخر برای حضور در فرمول یک انتخاب کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد