موضوعات داغ

مراقب شیوه جدید کلاهبرداران بازار خودرو باشید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

طی دوسال اخیر بویژه ماه های گذشته، شاهد جهش قابل توجه قیمت خودرو در بازار بوده ایم و همین موضوع باعث شده تا سواستفاده از این بازار و کلاهبرداری از مشتریان واقعی بازار خودرو افزایش پیدا کند. یکی از متداول ترین روش های کلاهبرداری در بازار خودرو، آگهی کردن خودرو با قیمت هایی بسیار پایین تر از بازار است که مشتریان را جذب خود می کند، اما شرایط زمانی پیچیده می شود که ماشین به شما تحویل داده شود، اما در حقیقت مالک آن نیستید و لازم است که برای انتقال مالکیت هزینه بیشتری پرداخت کنید.

باتوجه به افزایش قیمت خودرو در بازار، روش جدید کلاهبرداری بدین شکل است که در سایت های فروش خودرو با قیمت های بسیار پایینی، حتی ۳۰ میلیون تومان کمتر از بازار آگهی ثبت می شود. در این معامله ماشین وجود دارد و پس از پرداخت وجه توافق شده، ماشین به شما تحویل داده می شود، اما فروشنده از شما درخواست می کند که انتقال سند را به دو یا سه هفته بعد موکول کنید. در معاملات خودرو این شرایط معمولا وجود دارد، اما در شرایطی که هنگام معامله سند خودرو را بررسی کنید و از صحت آن مطمئن شوید، زیرا پس از دریافت خودرو با این روش تازه دردسرهای شما شروع خواهد شد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر ایران، در روش جدید کلاهبرداری و در صورتی که ماشین را خریداری کرده باشید، پس از چند روز متوجه می شوید این کلاهبرداران خودرو را از صاحب اصلی بصورت اقساطی خریداری کرده و بصورت نقد به شما فروخته و دیگر چک های خود را پاس نکرده اند. حال شما می مانید و یک خودرو که در صورت پرداخت نکردن مابقی اقساط آن، پس از مدتی توسط مالک اصلی از شما گرفته می شود. پس لازم است که هنگام انجام معاملات خودرویی، به دقت مدارک خودرو مورد بررسی قرار گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد