موضوعات داغ

خروجی اگزوز جعلی حتی در بین خودروسازان بزرگ جهانی مُد شده!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

طراحی خودرو اصلی ترین مولفه برای جذب مشتریان و هویت بخشیدن به یک اتومبیل به شمار می رود و شرکت های خودروسازی در توسعه این مورد دریغ نکرده و بیشترین توان خود را به کار می برند تا یک محصول جذاب خلق کنند. در این بین چراغ ‌های اتومبیل از اصلی ترین مولفه طراحی و ایمنی یک اتومبیل به شمار می رود که طراحی آن می تواند به جذابیت بیشتر یک خودرو کمک کند، اما برخی دیگر از قسمت‌ های اتومبیل در واقع هدف خاصی را دنبال نمی ‌کنند و صرفا برای زیبایی اتومبیل طراحی شده که حتی از مواد اصلی هم ساخته نشده است.

در این خصوص می توان به خروجی های اگزوز جعلی اشاره کرد که امروزه در بین خودروسازان باب شده و برای زیبایی طراحی عقب معمولا از یک قاب کرومی در اطراف خروجی اگزوز استفاده می کنند که با کمی دقت به آن، می توانیم خروجی های اگزوز واقعی را در داخل آنان ببینیم و یا برخی خودروسازان دیگر همچون فولکس واگن، کلا خروجی اگزوز اصلی را زیر سپر قرار می دهند و یک قاب تزئینی بر روی سپر نصب می کنند.

خروجی اگزوز جعلی

معمولا این مورد بیشتر از همه در خودروهای چینی دیده می شود، اما در واقع جالب است بدانید که حتی شرکت های بزرگ خودروسازی از جمله مرسدس بنز هم به چنین کاری دست زده و در نمایشگاه ژنو سال های گذشته و هنگام معرفی محصولات جدید، شاهد معرفی چندین محصول از این خودروساز آلمانی بودیم که خروجی های کرومی رنگ اگزوز آنان بر روی سپر تنها جنبه تزئینی دارد و در پشت آن شاهد خروجی گردی شکل یا بیضی شکل واقعی اگزوز هستیم، به عنوان مثال خودروی مرسدس بنز AMG GT 63S که به نظر می رسد 4 دهانه خروجی اگزوز کرومی دارد، اما با دقیق تر شدن بر روی آن می توان دید که در پشت این قاب جعلی اگزوز تنها 2 خروجی اگزوز بیضی شکل وجود دارد و حتی شرکت خودروسازی "بی ام و" نیز برای خودروی M850 i چنین کاری انجام داده و از خروجی اگزوز جعلی استفاده است، اما بیشتر از همه محصولات فولکس واگن و زیرمجوعه آن یعنی آئودی دیده می شود که خروجی اگزوز اصلی آن زیر سپر قرار گرفته و قاب های کرومی جعلی روی سپر جنبه تزئینی به خود گرفته است.

خروجی اگزوز جعلی

طراحی و نصب یک خروجی اگزوز ساده در عقب ماشین جالب به نظر نمی رسد و طراحی کلی اتومبیل را هرچقدر هم زیبا و هماهنگ باشد، تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل بسیاری از شرکت های خودروسازی از خروجی های اگزوز جعلی استفاده می کنند تا به زیبایی مطلوب خود برسند. هرچند کمپانی خودروسازی مرسدس بنز پیش از این در تولید C کلاس و GLC و یا حتی لکسوس در تولید IS F و شرکت خودروسازی پژو در تولید 3008 چنین کاری انجام داده بودند تا تنها برچسب خروجی های اگزوز جعلی به پیشانی ماشین ‌های چینی چسبانده نشود. در ادامه نمونه ای از خروجی های اگزوز جعلی را می توانید در گالری تصاویر خودروبانک شاهد باشید.

خروجی اگزوز جعلی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد