موضوعات داغ

درخواست تولید کنندگان تایر برای افزایش دوباره قیمت ها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

ماه گذشته مجوز افزایش قیمت 30 درصدی لاستیک های تولید داخل صادر شد و تولید کنندگان تایر نرخ جدید لاستیک های تولیدی خود را برای عرضه به مشتریان اعلام کردند، اما به نظر می رسد که این افزایش قیمت کافی نبوده و تولیدکنندگان داخلی باز هم به دنبال افزایش قیمت ها هستند.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با اشاره به افزایش قیمت 30 درصدی لاستیک در سه ماهه نخست سال جاری، اعلام کرد که مشکلات اساسی صنعت تایر بیشتر از همه به مسائل ارزی برمی گردد. از ابتدای سال جاری ارز ما نیمایی شد و طبیعی است که در مورد ارز نیمایی با قیمت 16 تا 17 هزار تومانی، نرخ مواد اولیه ما 4 برابر شده است.

به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، سخنگوی انجمن تولید کنندگان تایر با اشاره به افزایش شدید قیمت مواد اولیه و همچنین تورم متعارفی که در مسائل دیگر همچون دستمزد کارکنان داریم، فشار بسیار شدیدی به قیمت تمام شده و حیات اقتصادی تایرسازان وارد می شود. شاید در سه ماهه نخست امسال با افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک موافقت شد، اما برای افزایش حدود 20 الی 25 درصد دیگر در حال مذاکره هستیم و در مورد نحوه اعمال آن بحث های وجود دارد و کارخانه های تولیدی بدون این افزایش قیمت نمی توانند به کار خود ادامه دهند. مسائل دیگر همچون تحریم های بین المللی هم وجود دارد که تامین مواد اولیه و قطعات ماشین آلات را بسیار سخت کرده است و اشکالات زیادی در این زمینه وجود دارد.

مصطفی تنها در پایان صحبت های خود تصریح کرد: قیمت مواد اولیه ساخت تایر 4 برابر افزایش پیدا کرده است و این یعنی رشد قیمت 400 درصدی را تجربه کرده ایم و چیزی حدود 40 درصد از مواد اولیه ما نیز خارجی هستند و مابقی آن در داخل کشور تولید می شوند، این درحالیست که تغییرات نرخ ارز بر روی مواد اولیه تولید داخل نیز تاثیر گذاشته است، زیرا برخی از آنان همچون نخ تایر، لازم است که از بازار خارج چیپس اولیه آن تهیه شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد