موضوعات داغ

قیمت خودرو در بازار به ثبات رسیده است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

وابستگی بازار خودرو به بازار ارز کاملا اثبات شده است و با کوچک ترین نوسان در بازار ارز، ابتدا بازار خودروهای وارداتی و سپس بازار خودروی داخلی افزایش قیمت را تجربه می کند، اما با کاهش قیمت ارز در بازار طی هفته های گذشته، بازار خودرو سعی کرده تا آخرین قیمت خود را حفظ کند. در این خصوص سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران اعلام کرد که با کنترل بازار ارز، تقریبا روند قیمت خودرو در بازار ثابت مانده و تغییر چندانی در قیمت آنان ایجاد نشده است، درحالی که با مقایسه قیمت انواع خودروی پراید طی چند روز اخیر، می توانیم نوسان چند میلیون تومانی را شاهد باشیم، هرچند قیمت برخی محصولات ایران خودرو ثابت مانده است.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودرو و مسیر قیمتی که طی روزهای اخیر طی شده است، چنین عنوان کرد که با کنترل بازار ارز، قیمت خودرو در بازار به ثبات رسیده و تغییرات چندانی نسبت به روزهای گذشته شاهد نیستیم، هرچند فروشنده در بازار بسیار زیاد است، اما خریداری وجود ندارد و مشتری برای خرید اتومبیل به هیچ یک از نمایشگاه ها مراجعه نمی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامی که نرخ دلار به محدوده 25 هزار تومانی رسید، قیمت خودرو نیز در بازار افزایش پیدا کرد، ولی حالا که دلار وارد کانال 20 هزار تومانی شده است، بازار خودرو سعی کرده تا آخرین قیمت خود را حفظ کند و تقریبا در این مورد به یک ثبات رسیده است. طبق بررسی های انجام شده اختلاف قیمت چندانی نسبت به هفته های گذشته دیده نمی شود، ولی همچنان اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه بسیار زیاد است.

سعید موتمنی با اشاره به تقاضای بسیار زیادی که در بازار خودرو وجود دارد، اضافه کرد که اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه روز به روز در حال بیشتر شدن است و این موضوع در شرایطی است که شرکت های خودروسازی توان عرضه مناسب با تقاضای بازار را ندارند و همین امر باعث شده تا اختلاف قیمت 100 درصدی برخی از خودروهای داخلی را در بازار شاهد باشیم!.

از آنجایی که خودرو در کشور به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است، بسیاری از فروشندگان امیدوار هستند که با گذشت زمان ارزش خودروی آنان بیشتر شود، به همین دلیل از فروش خودروهای خود امتناع می کنند. از طرف دیگر هم مشتریان واقعی قادر به خرید خودرو با این قیمت ها نبوده و امیدوار به کاهش قیمت ها هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد