موضوعات داغ

با افزایش دوباره قیمت تایر موافقت شد؛ تایر چقدر گران می شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

ماه گذشته مجوز افزایش قیمت 30 درصدی لاستیک های تولید داخل صادر شد و تولید کنندگان تایر نرخ جدید لاستیک های تولیدی خود را برای عرضه به مشتریان اعلام کردند، اما روزهای گذشته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر به درخواست آنان برای افزایش دوباره قیمت تایر به میزان 20 الی 25 درصد اشاره کرد و افزود که در حال مذاکره برای تایید آن هستیم. حال به نظر می رسد که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش 25 درصدی قیمت تایر موافقت کرده و قرار است که دوباره شاهد افزایش قیمت این محصول از سوی تولید کنندگان داخلی باشیم.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با اشاره به افزایش قیمت 30 درصدی لاستیک در سه ماهه نخست سال جاری، اعلام کرد که مشکلات اساسی صنعت تایر بیشتر از همه به مسائل ارزی برمی گردد و در ابتدای سال جاری ارز ما نیمایی شد و طبیعی است که قیمت مواد اولیه ما نیز افزایش پیدا کند. سخنگوی انجمن تولید کنندگان تایر با اشاره به افزایش شدید قیمت مواد اولیه و همچنین تورم متعارفی که در مسائل دیگر همچون دستمزد کارکنان صورت گرفته است، اعلام کرد که در حال حاضر فشار بسیار شدیدی به قیمت تمام شده و حیات اقتصادی تایرسازان وارد می شود و تولیدکنندگان تایر در حال مذاکره برای افزایش حدود 20 الی 25 درصد قیمت ها هستند که حالا به تازگی خبر رسیده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش 25 درصدی قیمت ها موافقت کرده و قرار است که به زودی قیمت جدید لاستیک های تولید داخل اعلام شود.

در روزهای گذشته مصطفی تنها اعلام کرده بود که قیمت مواد اولیه ساخت تایر 4 برابر افزایش پیدا کرده است و این یعنی رشد قیمت 400 درصدی را تجربه کرده ایم و چیزی حدود 40 درصد از مواد اولیه ما نیز خارجی هستند و مابقی آن در داخل کشور تولید می شوند، این درحالیست که تغییرات نرخ ارز بر روی مواد اولیه تولید داخل نیز تاثیر گذاشته است. حال این مستندات باعث شده تا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش دوباره 25 درصدی قیمت لاستیک موافقت کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد