موضوعات داغ

آیا پس از 16 سال موتور دیزلی یک مرسدس بنز روشن می شود؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اغلب گفته می‌شود که موتورهای دیزلی با نگهداری مناسب، قابلیت اطمینان بالاتری را فراهم می‌کنند. حالا در جدیدترین ویدیوی منتشرشده توسط یک فعال یوتیوبی به نام فلکسینی، یک مرسدس‌بنز دیزلی که ۱۶ سال کار نکرده خیلی راحت دوباره روشن می‌شود.

چون این مرسدس بنز W124 مدل ۱۹۸۸ برای مدت زیادی خاموش بوده است، اولین اقدام این است که آن را از محلی که در آن قرار داشته بیرون بیاورند. به طرز شگفت‌انگیزی، سه تا از چهار تایر خودرو بدون هیچ مشکلی باد خود را حفظ کرده‌اند. پس از بردن خودرو به موقعیت بهتر و بالا زدن کاپوت، به نظر می‌رسد موتور شرایط خیلی خوبی دارد. برخی قطعات دچار مشکل شده بودند، اما روغن موتور خشک نشده و بسیاری از اجزا نسبتا سالم به نظر می‌رسیدند.

پس از تعویض باتری خودرو، یک هشدار خطر روی داشبورد روشن شد. پس از جستجو برای تشخیص مشکل، کسی که در حال تعمیر خودرو بود این مشکل را تشخیص داد. پس از قطع کردن این هشدار، همه قطعات الکترونیکی به خوبی به کار خود ادامه دادند.

با ریختن کمی روان‌کننده روی قطعات مختلف، موتور استارت خورد اما روشن نشد. به دلیلی نامشخص پس از برداشتن یک تسمه از جلوی موتور، خودرو بدون هیچ مشکلی روشن شد. پس از پر کردن مایعات و گذاشتن تسمه‌ای که برداشته شده بود، خودرو دوباره با همان قدرت روشن شد. هنوز نمی‌دانیم آیا جعبه‌دنده این مرسدس بنز هم سالم است یا نه، اما همین که پس از ۱۶ سال به این راحتی روشن شده نشانه خوبی است.

موتور پس از روشن شدن مجدد کاملا سالم به نظر نمی‌رسد، اما همین که روشن شده باعث تعجب است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد