موضوعات داغ

هوندا از کارمندانش خواسته خودروها را در کارخانه مونتاژ اوهایو بسازند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تلفات کووید ۱۹ در ایالات‌متحده همچنان در حال افزایش است، اما بیشتر شرکت‌ها هنوز در حال فعالیت هستند. این در مورد خودروسازان هم صدق می‌کند، اگرچه گزارش جدیدی از کانال رادیویی ووسو نشان می‌دهد هوندا در تلاش برای ادامه فعالیت کارخانه مونتاژ ماریس‌ویل است.

در این گزارش آمده است که هوندا از کارکنان دفتری خودش خواسته تا در خط مونتاژ این کارخانه، موقعیت شغلی جدیدی را برعهده بگیرند. این درخواست در بیانیه‌ای توسط یک سخنگوی هوندا تایید شد:

به خاطر تقاضای زیاد مشتریان برای محصولات ما و نیاز به مدیریت دقیق تولید در طول بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، ما با مشکل موقتی کمبود کارمند روبرو هستیم و نیازمند حمایت توسط همکارانی هستیم که به طور معمول در خط تولید کار نمی‌کنند. ما چنین اقدامات موقتی را در گذشته انجام داده‌ایم و برای جذب و استخدام همکاران برای رفع نیازهای تولیدی خود تلاش می‌کنیم.

کارمندان هوندا که در بخش خرید، تحقیق و توسعه و حسابداری مشغول به کار هستند، از جمله کسانی هستند که از آن‌ها برای کار در خط مونتاژ درخواست شده است. در بیانیه رسمی هوندا آمده ‌است که این شرکت در گذشته چنین اقدامی را انجام داده است، اما در گزارش کانال ووسو آمده است که یک کارمند ناشناس به یاد نمی‌آورد چنین اقدامی قبلا توسط هوندا صورت گرفته باشد. این کارمند همچنین گفته این فرآیند با فراخوانی داوطلبان توسط هوندا آغاز شده‌ است، اما چون افراد زیادی داوطلب نشده بودند، شرکت این کار را اجباری کرده است.

این شرایط باعث بروز سوالات دیگری می‌شود، مثلا اینکه این کارمندان قرار است چه کاری در کارخانه انجام دهند. به علاوه، چه نوع آموزش‌هایی برای این کارمندان درنظر گرفته شده تا کاملا با کار در کارخانه مونتاژ آشنا شوند؟ از جنبه سلامت، چند کارگر خط تولید در کارخانه به حاشیه رانده می‌شوند تا این اقدام عملی شود؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد