موضوعات داغ

آلاینده ترین خودروهای تولید داخل مشخص شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سازمان حفاظت از محیط زیست با انتشار کتابچه سالانه آلایندگی وسایل نقلیه، به خودروهایی اشاره کرد که دارای کمترین و بیشترین میزان مردودی در آزمون آلایندگی این سازمان بودند. در این کتابچه سالیانه آلایندگی وسایل نقلیه که برای اولین بار از سوی مرکز هوا و تغییر اقلیم تهیه شده است، اطلاعات مربوط به تست های آلایندگی انواع موتورسیکلت و خودروی تولید داخل و همچنین وارداتی منتشر شده است که در طول سال توسط سازمان حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

حال باتوجه به این آزمون، می توان در یک جمع بندی کلی به محصولات شرکت کرمان موتور به عنوان کمترین دارندگان آلودگی و همچنین محصولات زامیاد در سال 98 به عنوان بیشترین دارندگان آلودگی هوا اشاره کرد که دارای بیشترین مردودی در تست های آلایندگی سازمان حفاظت از محیط زیست بوده اند.

با استناد به نمونه بردای های انجام شده، می توان گفت که خودروی پژو 206 صندوقدار با موتور TU5 دارای کمترین میزان تولید و انتشار آلاینده ناکس NOx و همچنین خودروی وانت ریچ تولید شده توسط شرکت زامیاد، دارای بیشترین میزان تولید و انتشار گازهای آلاینده ناکس بودند. در آلاینده های هیدروکربن نسخونه هم خودروی دوگانه سوز نیسان زامیاد دارای بیشترین آلایندگی بوده و در نقطه مقابل، خودروی پژو پارس دوگانه سوز و همچنین خودروی وانت ریچ دارای کمترین آلایندگی هیدروکربن نسوخته هستند.

از نظر تولید و انتشار گازهای مونوکسید کربن هم بار دیگر خودروی وانت ریچ گوی سبقت را از دیگر خودروها ربود و به عنوان آلاینده ترین خودرو شناخته شد و در مقابل، خودروی سمند EF7 به عنوان کمترین دارنده آلایندگی منوکسید کربن معرفی شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/5/15
آره دیگه اول میام قانونشو خودم هر چی دوست دارم تعیین میکنم بعد میام گزارش میدم میگم ببینین آلایندگی نداره !