موضوعات داغ

فروش خودروهای یورو 4 ممنوع است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سرهنگ زارع، معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا با تاکید بر ماده ۴ قانون هوای پاک، اعلام کرد که پیش ‌فروش و همچنین فروش خودروهایی که مجوز و تاییدیه سازمان ملی استاندارد را ندارند، کاملا ممنوع است. با توجه به قانون هوای پاک، خودروهای غیر دیزلی از ابتدای امسال باید یورو 5 باشند و برابر ماده 4 قانون هوای پاک، پیش‌ فروش و فروش خودروهایی که مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد را ندارند، ممنوع است و به همین دلیل مجوز پلاک برخی تاکسی های یورو 4 صادر نشده است.

به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، سرهنگ زارع در ادامه اضافه کرد که یکی از شروط برای پلاک گذاری این است که خودرو باید مجوز سازمان ملی استاندارد و محیط زیست را دریافت کرده و به پلیس ارسال شود و پلیس با رعایت سایر شرایط، اقدام به شماره گذاری خودروها کند. با این حال متاسفانه این شرایط در خودروهای فعلی رعایت نشده و خودروساز قبل از دریافت مجوز تایید از سازمان ملی استاندارد و محیط زیست، محصولات خود را پیش فروش کرده و یا فروخته اند که در این خصوص می توان به خودروی سمند و پژو 405 اشاره کرد که مشکل شماره گذاری آنان تاحدودی حل شده و سازمان محیط زیست برای آنها مجوز صادر کرده است.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به حل مشکل شماره گذاری این خودرو با صدور مجوز سازمان محیط زیست، تصریح کرد که خودروهای مشکل دار مربوط به سال 98 بودند و مجوز خودروهای سال 99 در سازمان محیط زیست مشکلی ندارد. زمانی که قانون مصوب می‌ شود، متولی آن سازمان حفاظت از محیط زیست است و اگر از نماینده سازمان پرسیده شود، خواهند گفت که مجوز خودروهای مورد بحث صادر شده است. لازم به ذکر است که آئین نامه ماده 2 مربوط به سال 97 بوده و نیاز بود که خودروسازان برنامه ریزی های لازم را برای اجرای آن انجام دهند و حال خودروساز موظف به اجرای قانون هستند و تا الان تمام موارد قانونی اجرا شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد