موضوعات داغ

خودروهای دارای پرونده قضایی مشمول پرداخت جریمه اقساطی نخواهند شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سرهنگ علی فکری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به طرح ترخیص خودرو و قسطی کردن جریمه خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان، اعلام کرد که این طرح به هیچ عنوان شامل وسایل نقلیه دارای دستور قضایی توقیفی نخواهد شد.

سرهنگ علی فکری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در صحبت های روز گذشته خود اعلام کرد که بر اساس ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان باید برای تردد ابتدا جریمه خود را پرداخت کنند، در غیر این صورت این دسته از وسایل نقلیه توسط پلیس راهور توقیف شده و به پارکینگ منتقل خواهند شد. در این زمینه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی هنگام مواجه شدن با خودروهای دارای خلافی بالا و استعلام وضعیت آنان از سامانه پلیس، نسبت به توقیف این خودروها و انتقال آنان به پارکینگ اقدام خواهند کرد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به قرار داشتن در دهه ولایت، عنوان کرد که تصمیماتی گرفته شده تا مالکان این قبیل خودروها و موتورسیکلت‌ ها بدون پرداخت کل جریمه، امکان ترخیص اتومبیل خود از پارکینگ را داشته باشند تا یک عیدی از طرف پلیس به مردم باشد. همچنین در راستای جلب رضایت مردم و جلوگیری از انباشت و رسوب وسایل نقلیه در پارکینگ ها، این طرح تا پایان مرداد امسال ادامه خواهد داشت و رانندگانی که به علت ناتوانی در پرداخت جریمه نمی توانند اقدام به ترخیص ماشین خود کنند، با استفاده از این فرصت می توانند اتومبیل خود را تحویل گرفته و جریمه آن را در چند قسط تا پایان سال پرداخت کنند.

سرهنگ علی فکری در پایان صحبت های خود با اشاره به اینکه مالکان وسایل نقلیه توقیفی خودشان می توانند هزینه پرداختی و تعداد اقساط آن را تعیین کنند، اعلام کرد که امکان پرداخت اقساط با مراجعه به کافی نت ها امکان پذیر خواهد بود، هرچند اگر فردی پس از ترخیص خودروی خود اقدام به تخلف حادثه ساز کند، خودروی وی دوباره توقیف شده و به پارکینگ منتقل خواهد شد و دیگر مشمول این بخشودگی نمی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد