موضوعات داغ

خراب شدن فراری سباستین فتل در تمرین دوم سیلورستون

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

متاسفانه هیچ نشانه ایی از بهبود شرایط سباستین فتل در مسابقه دوم سیلورستون که مصادف شده است با ۷۰ امین سالگرد مسابقات فرمول یک، دیده نمی‌شود. در تمرین دوم مسابقه سیلورستون نیز خودرو سباستین بدون هیچ هشدار یا نشانه قبلی دچار خرابی موتور شد تا روند ناامید کننده فصل برای فتل آلمانی سنگ تمام گذاشته باشد.

در دقایق پایانی تمرین دوم، زمانیکه سباستین در حال عبور از مقابل پیت لین قدیم پیست سیلورستون بود به ناگهان خودرو فراری وی دچار نشتی روغنی شدیدی شد و او مجبور به خارج کردن خودرو از پیست شد. پیستی که حال به لطف نشت روغن شدید فراری با روغن نقاشی شده است. فتل در رادیو خود اعلام کرد مشکل بزرگی در عقب خودرو وجود داردو همین مورد باعث شد تا تمرین دوم چند دقیقه مانده به پایان با خودرو ایمنی مجازی مواجه شود و سباستین فتل در رده ۱۴ ام با ۱.۵ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول تمرین(لوئیس همیلتون) به کار خود پایان دهد.

فصل ۲۰۲۰ فرمول یک به معنی واقعی برای سباستین تبدیل به فاجعه شده است. امسال آخرین سال همکاری سباستین با تیم فراری است و بعد از گذشت ۴مسابقه فتل تنها موفق به کسب ده امتیاز شده است و در جدول رانندگان به رتبه ۱۳ رسیده است. فتل در رابطه با خرابی خودرو خود اینگونه توضیح داد:

من هیچ هشداری بر روی فرمان نداشتم. این یک اتفاق ناگهانی بود، چیزی در عقب خودرو دچار مشکل شد و ما دنبال علت آن هستیم. طبیعی است که کمی طول خواهد کشید اما موتور برای بررسی های بیشتر به کارخانه فرستاده خواهد شد. در کل نسبت به مسابقه قبلی کمی راضی تر بودم اما هنوز هم برای رقابت بسیار مشکل خواهیم داشت. اما حداقل احساس بهتری در خودرو داشتم.

درست در لحظه ایی که تمرین دوم به پایان رسید خودرو آلفارومئو آنتونیو جیوویناتزی نیز در کنار پیست پارک شده بود و ظن این وجود داشت که موتور فراری خودرو وی نیز دچار مشکل شده باشد. اما اعلام شد که خودرو وی یک ایرادی جزئی داشته است. جیوویناتزی در باره این مشکل گفت:

در انتهای تمرین ما توانستیم برای یک دور، شرایطی همانند روز تعیین خط را شبیه سازی کنیم و با ماکسیمم مصرف سوخت شروع به زمانگیری کنیم.در انتها همه چیز خوب بود و فقط یک ایراد کوچک فنی ایجاد شده بود.

در همین حال هم تیمی سباستین فتل، چارلز لکلرک تمرین دوم را در رده ۷ به پایان رساند، چارلز در تلاش بود تا رتبه بهتری کسب کند و امید داشته باشد که در مسابقه دوم سیلورستون نیز به روی سکو برود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد