موضوعات داغ

روپرت استادلر مدیرعامل سابق آئودی به کلاهبرداری در رسوایی دیزل گیت متهم شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دادستان‌های آلمانی، روپرت استادلر مدیر اجرایی سابق آئودی، زیرمجموعه برند فولکس ‌واگن را به دلیل نقش این شرکت در رسوایی تقلب در اعلام میزان آلاینده‌های دیزلی موسوم به دیزل گیت به کلاهبرداری متهم کردند.

دادستان‌های مونیخ در بیانیه‌ای اعلام کردند که آقای استادلر و سه نفر دیگر که نامشان فاش نشده متهم به توسعه نرم‌افزاری هستند که در خودروهای فروخته شده توسط برندهای فولکس‌واگن، آئودی و پورشه مورداستفاده قرار می‌گرفت تا در آزمایشات آلاینده‌های دیزلی تقلب کند.

این چهار نفر همچنین به جعل مدارک و تبلیغات غیرقانونی متهم شده‌اند. این اتهامات مربوط به صدها هزار خودرو آئودی، پورشه و فولکس‌ واگن است که موتورهایی مجهز به یک سیستم کامپیوتری داشتند که میزان آلایندگی آن‌ها را کمتر از مقدار واقعی نشان می‌داد. این خودروها بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ تولید شدند و در آلمان و ایالات‌متحده به فروش رسیدند.

در سال ۲۰۱۵ مشخص شد فولکس ‌واگن از نرم‌افزاری استفاده کرده تا سطح آلودگی خودروها را در محیط آزمایشی به طور مصنوعی پایین بیاورد. در سال ۲۰۱۷، این خودروساز آلمانی به فریب افکار عمومی اعتراف کرد و با پرداخت ۲۲ میلیارد دلار جریمه در ایالات‌متحده موافقت کرد. در ابتدا، این تحقیقات فقط روی فولکس‌ واگن متمرکز بود، اما پس از آن شامل بقیه برندها مثل آئودی، دایملر و پورشه هم شد.

دادستان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که آقای استادلر حداقل از سپتامبر ۲۰۱۵ از این کلاهبرداری باخبر بوده است، اما همچنان اجازه فروش خودروها را داده و یا نتوانسته اقدامی برای جلوگیری از فروش آن‌ها انجام دهد.

آقای استادلر ۵۶ ساله بیش از یک دهه مدیر اجرایی آئودی بود، تا اینکه در ژوئن ۲۰۱۸ دستگیر شد. او چهار ماه قبل از اینکه به قید وثیقه آزاد شود، در بازداشت به سر می‌برد. اگر دادگاه مونیخ با رسیدگی به پرونده موافقت کند و استادلر مجرم شناخته شود، این مدیر اجرایی سابق ممکن است با محکومیت ۵ سال زندان یا پرداخت جریمه معادل آن روبرو شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد