موضوعات داغ

آیا مرسدس ای ‌ام‌ جی S63 از قوای پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمان رونمایی کانسپت مرسدس بنز جی تی با پیشرانه پلاگین هیبریدی با توان ۸۰۵ اسب‌بخار توسط مرسدس ای ‌ام‌ جی بیش از سه سال می‌گذرد. این مدل که در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد، به عنوان نسخه اسپرت مرسدس بنز CLS به جی‌تی چهاردر کوپه تغییر نام پیدا کرد.

تاکنون تصاویر متعددی از نسخه پلاگین هیبریدی لو رفته و انتظار می‌رود که در ماه‌های بعدی یا اوایل سال آینده به مرسدس GT 73e تبدیل شود. به نظر می‌رسد این تنها مدل ای ‌ام ‌جی نیست که از یک موتور ۴ لیتری توئین توربوشارژ V8 در کنار یک موتور الکتریکی بهره می‌برد، چون مرسدس بنز S63 نیز از همین پیشرانه یا چیزی شبیه به آن استفاده خواهد کرد.

S63

نسخه اسپرت این سدان اندازه بزرگ دارای یک موتور احتراق داخلی با توان ۶۰۳ اسب‌بخار و یک موتور الکتریکی با توان ۲۰۱ اسب‌بخار است. درنتیجه خروجی کلی این مدل با نام طولانی مرسدس ای ‌ام ‌جی S63 EQ پرفورمنس ۴ماتیک+ معادل ۸۰۵ اسب‌بخار است.

مرسدس S63 قطعا الکتریکی خواهد بود

ای ‌ام‌ جی قصد ندارد مرسدس S63 را با پیشرانه سنتی عرضه کند، پس پرچمدار خط تولید کلاس اس فقط به صورت الکتریکی عرضه خواهد شد. همانطور که احتمالا شنیده باشید، ای ‌ام ‌جی S65 برای نسل W223 برنخواهد گشت، چون موتور توئین توربو V12 آن که برای اولین بار مجهز به سیستم تمام‌چرخ محرک شده قرار است در انحصار میباخ باقی بماند.

در حالی که مرسدس کلاس اس استاندارد در تاریخ ۲ سپتامبر عرضه خواهد شد، انتظار می‌رود S63 در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده و فروشش از پاییز همان سال آغاز شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد