موضوعات داغ

نمرات رانندگان پس از مسابقه دوم سیلورستون

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مسابقه دوم سیلورستون که به مناسب ۷۰ سالگی فرمول یک برگزار شده بود با درخشش مکس ورشتپن از یک سو و عملکرد ضعیف سباستین فتل از سوی دیگر به پایان رسید. در این مقاله قصد داریم تا به عملکرد رانندگان نمره دهیم. این رده بندی توسط مجموعه Late Braking انجام شده است.

مکس ورشتپن با نمره ۱۰

بالاخره نوار پیروزی های تیم مرسدس پاره شد و تعجبی ندارد که این مهم توسط راننده جوان تیم ردبول، مکس ورشتپن انجام شده است.

در ابتدای مسابقه مکس از جایگاه چهارم و با لاستیک هارد استارت زد و در همان پیچ یک توانست نیکو هالکنبرگ را پشت سر بگذارد. در ادامه مکس فاصله خود با خودروهای مرسدس را در حداقل ممکن نگه داشت و توانست پس از پیت استاپ رانندگان مرسدس پیشتاز مسابقه بماند. از اینجا به بعد مدیریت عالی خودرو و لاستیک ها توسط ورشتپن باعث شد تا مرسدس هرچه تلاش کرد نتواند رده او را تهدید کند

لوئیس همیلتون با نمره ۷

همیلتون در حالی پا به مسابقه دوم سیلورستون گذاشت که در جدول قهرمانی رانندگان با ۳۰ امتیاز اختلاف در رده اول قرار داشت کسب رده دوم در این مسابقه باعث شد تا رده اول قهرمانی باقی بماند اما پس از مسابقه کسی که در تعقیب لوئیس است دیگر هم تیمی او نخواهد بود.

لوئیس توانست در بخش دوم مسابقه تعداد دورهای بیشتری را بزند و به همین علت در پایان مسابقه از هم تیمی خود، والتری بوتاس، سبقت گرفته و به رتبه دوم رسید.

والتری بوتاس با نمره ۷

زمانیکه مسابقه را از جایگاه نخست استارت بزنید و در رده سوم به پایان برسانید قطعا نمی‌توانید خوشحال باشید. در حالیکه در نیمه اول مسابقه بوتاس، سریعترین مرسدس داخل پیست بود مرسدس تصمیم گرفت تا استراتژی دوگانه ایی برای رانندگانش در نظر بگیرد تا بیشترین احتمال پیروزی را ایجاد کند. هرچند در نهایت همین استراتژی باعث واگذاری رده والتری به هم تیم او، لوئیس همیلتون، شد و این ثابت کرد که والتری هنوز راننده دوم تیم مرسدس است. حال والتری سوالات زیادی برای پرسیدن از تیم خواهد داشت.

چارلز لکلرک با نمره ۹

در حالیکه هدف چارلز برای بازگشت به سکو پایان مسابقه با شکست مواجه شد اما توانست با استراتژی یک پیت استاپ خودرو های ریسینگ پوینت را پشت سر خود نگه دارد و با مدیریت عالی لاستیک های فراری خود موفق به کسب ۱۲ امتیاز دیگر برای تیم شد. حال از مجموع ۶۷ امتیاز تیم فراری، ۵۷ امتیاز را لکلرک جوان کسب کرده است.

الکس آلبون با نمره ۶

با در نظر گرفتن دو دیدگاه متفاوت به آلبون نمره خواهیم داد. اول اینکه او سبقت های فوق‌العاده ایی در پیچ های کوپس و استو گرفت، سبقت هایی که باعث شد در انتهای مسابقه رده ۵ام را کسب کند. اما از سوی دیگر اختلاف فاحش او با هم تیمی اش، مکس ورشتپن، باعث شد تا نبرد بین مرسدس و مکس به تنهایی برگزار شود و آلبون با ۳۹ ثانیه اختلاف با ردبول پیشتاز مسابقه از خط عبور کند. درست است که مکس در نبرد با مرسدس پیروز شد اما از اهمیت توازن بین هم تیمی ها نباید گذشت. آلبون باید هرچه سریعتر توان رانندگی خودش را به سطح مکس برساند.

لنس استرول با نمره ۷

پس از بحث های فراوان حواشی تیم ریسینگ پوینت آنها توانستند یک مسابقه آرام را سپری کنند.

با وجود اینکه در مرحله تعیین خط استرول جوان شکست سختی از هم تیمی خود دریافت کرد اما در پایان مسابقه یک رده بالاتر از هالکنبرگ و در جایگاه ۶ام قرار گرفت. البته نباید پیت استاپ ناگهانی نیکو را بی تاثیر دانست. در پایان با وجود اینکه هیچ کدام به سکو نرسیدند اما نیکو توانست در اولین مسابقه خود در دوران بازنشستگی اش ۶ امتیاز ارزشمند کسب کند.

نیکو هالکنبرگ با نمره ۷

برای بار دیگر نیکو نتوانست خود را به سکو مسابقات فرمول یک برساند تا جای خالی سکو فرمول یک در کارنامه حرفه ایی نیکو باقی بماند. آن هم در شرایطی که مسابقه را از رده سوم استارت زده بود، اما در پایان کسب رده ۷ام برای راننده ایی که از بازنشستگی فراخوانده شده و در خودرویی که تجربه خیلی کمی با آن دارد یک نتیجه ایده‌آل خواهد بود.

استبان اوکون با نمره ۸

اوکون برای شروع مسابقه یا سه رده پنالتی که به علت نقص فنی دریافت کرده بود مسابقه را از جایگاه ۱۴ ام استارت زد اما در نهایت توانست رده ۸ام و ۴امتیاز حیاتی را برای تیم رنو کسب کند. مدیریت عالی لاستیک ها توسط استبان باعث شد تا او به استراتژی یک پیت استاپ به کار خود خاتمه دهد.

لندو نوریس با نمره ۷

لندو در پایان مسابقه به رده ۹ ام رسید و اصلا از جایگاه خود راضی نیست اما باید توجه داشته باشید که امسال رقابت در میانه جدول بسیار نزدیک تر از گذشته شده است. از سوی دیگر در هر دو مسابقه سیلورستون تنها لندو نوریس از تیم مکلارن موفق به کسب امتیاز شده است، پس رتبه ۹ خیلی هم بد نیست.

دنیل کویات با نمره ۹

پس از یک تعیین خط ضعیف و حذف شدن در مرحله اول آن، دنیل نیاز به یک عملکرد عالی در مسابقه داشت. راننده آلفا تائوری توانست خود را به رده ده ام برساند و یک امتیاز با ارزش برای تیم کسب کند. نکته جالب توجه این است که دنیل این رده را با وجود دو پیت استاپ کسب کرد و توانست کارلوس ساینز، سباستین فتل و هم تیمی خودش را شکست دهد.

پیر گسلی با نمره ۶

عملکرد عالی گسلی در روز تعیین خط باعث شد تا در روز مسابقه شانس بسیار خوبی برای کسب امتیاز داشته باشد که متاسفانه موفق به انجام آن نشد. پاسخ به پیت استاپ زودهنگام آلبون، باعث شد تا گسلی در استینت سوم خود با لاستیک های هارد دچار مشکل شود و در این شرایط کسب امتیاز دور از دسترس خواهد بود.

سباستین فتل با نمره ۵

استارت فتل در خارج از ده نفر اول دست تیم را برای انتخاب لاستیک او باز گذاشته بود، به همین دلیل امید آن می‌رفت که سباستین با استفاده از لاستیک هارد در شروع مسابقه بتواند به رقابت بازگردد، اما اسپین شدن فتل در پیچ یک باعث شد تا به رده آخر سقوط کند. در این شرایط رسیدن به جمع ده نفر پایانی و کسب امتیاز کار آسانی نخواهد بود. سباستین هرچه تلاش کرد موفق نشد و در نهایت به رده ۱۲ بسنده کرد. البته که سباستین نسبت به شرایط فعلی خودش به تیم فراری معترض است.

کارلوس ساینز با نمره ۵

دو مقام ۱۳ در دو مسابقه پشت سر هم در پیست سیلورستون انگلستان نتیجه خوبی برای کارلوس نیست. در مسابقه اول پنچری لاستیک عامل از دست رفتن رتبه عالی او بود اما در مسابقه دوم کارلوس سرعت لازم برای رقابت را نداشت. البته که از مشکل ایجاد شده در زمان پیت استاپ هم نباید غافل شد.

دنیل ریکاردو با نمره ۵

دنیل از رده ۵ام و هم تیمی او از رده ۱۴ ام مسابقه را شروع کردند اما کمتر کسی فکر می‌کرد کسی که به امتیاز خواهد رسید هم تیمی او باشد. با وجود رده خوب دنیل در شروع مسابقه، استارت ضعیف او باعث شد تا در همان ابتدا رده از دست بدهد اما در نهایت چرخش او در پیچ شماره ۳، حتی کسب امتیاز را غیر ممکن کرد.

کیمی رایکونن با نمره ۸

پس از کسب نتایج ضعیف توسط کیمی، مسابقه دوم سیلورستون شاید بهترین عملکرد او باشد. جاییکه توانست با استراتژی یک پیت استاپ مسابقه خوبی را انجام دهد. هرچند که موفق به کسب هیچ امتیازی در پایان مسابقه نشد.

رومن گروژان با نمره ۷

روز شنبه احتمالا بهترین روز برای گروژان بوده است، جاییکه توانست از مرحله Q1 بالا بیاید و در نهایت جایگاه ۱۳ خط استارت را کسب کند. درست است که جایگاه خوبی برای استارت نیست اما توانست در نهایت جیوویناتزی و هر دو خودرو ویلیامز را پشت سر خود نگه دارد.

آنتونیو جیوویناتزی با نمره ۶

تیم آلفارومئو توانسته سرعت خود را بهبود دهد و در همین راستا راننده آنها نیز توانست هر دو خودرو ویلیامز را با اختلافی نزدیک به دو ثانیه پشت سر خود نگه دارد.

جورج راسل با نمره ۶

به غیر از نیکو هالکنبرگ، رانندگان ویلیامز تنها کسانی بودند که سه بار برای پیت استاپ اقدام کردند. اما این مانع از آخر شدن آنها در مسابقه نشد، راسل جوان تنها می‌تواند به عقب نماندن از هم تیمی خود، نیکولاس لطیفی، افتخار کند.

نیکولاس لطیفی با نمره ۶

برای مدتی در طول مسابقه به نظر می رسید که اینبار لطیفی پیروز رقابت درون تیمی ویلیامز باشد، اما لاستیک های هارد او ۵دور مانده به پایان از بین رفته بودند و نیکولاس باید به پیت می‌آمد. با این وجود، این نزدیکترین رقابت بین رانندگان ویلیامز بوده است.

کوین مگنوسن با نمره ۵

کوین اینبار در مقایسه با مسابقه هفته گذشته زمان بیشتری را در پیست ماند اما نتیجه همان شد و باز هم از چرخه مسابقه کنار رفت(DNF).

البته که اینبار یک جریمه ۵ثانیه ایی برای ورود نا ایمن به پیست در حین رقابت با لطیفی دریافت کرده بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد