موضوعات داغ

کسی جرات خرید و فروش خودرو در بازار را ندارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

با نگاهی به 2 سال اخیر بازار خودرو، تقریبا همه مطمئن هستیم که دیگر امیدی به کاهش قیمت ها در بازار نیست و در مقابل، روز به روز قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می کند که این موضوع را می توانیم ناشی از عوامل مختلفی همچون عدم عرضه مناسب خودرو به بازار، افزایش نرخ ارز، افزایش تورم و همچنین مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش 3 ماه یکبار قیمت خودروهای داخلی بدانیم.

قیمت خودرو، همواره صعودی

در طول دوسال اخیر قیمت خودرو فراز و نشیب های زیادی تجربه کرده است، اما کفه ترازو همیشه بر روی افزایش قیمت سنگینی کرده و شرایط به گونه ای پیش رفته است که شاید به زودی شاهد کف قیمت 100 میلیون تومانی در بازار باشیم، زیرا همین حالا خودروی پراید 131 با قیمت بیش از 80 میلیون تومان و خودروی سایپا 111 و 151 با قیمتی بیش از 90 میلیون تومان در بازار معامله می شود و اگر علاقه مند به خرید یکی از محصولات ایران خودرو باشید، لازم است که برای خودرویی مثل پژو پارس تا حداکثر 200 میلیون تومان هم هزینه کنید!.

سود بالای خرید و فروش خودرو

از طرفی دیگر، مصوبه شورای رقابت برای افزایش فصلی قیمت خودرو توسط شرکت های خودروسازی هم باعث شده تا سرمایه گذاری در بازار خودرو منطقی تر شده و مشتریان از این بابت مطمئن شود که با خرید خودرو، سه ماه بعد و با افزایش مجدد قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی ارزش خودروی آنان هم بالاتر می رود، بویژه اینکه در لاتاری شرکت های خودروسازی هم برنده شده باشند که در این صورت سود بالایی از خرید و فروش خودرو نصیبشان خواهد شد.

با این حال، در این رابطه علیرضا پورحسنی عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می گوید که در چنین شرایطی، کسی جرات خرید و فروش خودرو در بازار را ندارد و قیمت خودرو در بازار به حدی بالا رفته که در واقع بازار دچار رکود تومی شده و کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد.

افزایش روزانه قیمت خودرو

قیمت‌ خودرو در حالی روزانه افزایش پیدا می کند که در بازار تقریبا کمتر معامله ای را شاهد هستیم و تنها فروشندگان خودرو هستند که برای سود بیشتر در چنین شرایطی، قیمت های بالاتری را برای فروش محصولات خود پیشنهاد می دهند. هیجانی که در بازار خودرو دیده می شود ناشی از همین موضوع بوده و قیمت خودرو درحالی افزایش پیدا می کند که نه تولید خودرو کاهش پیدا کرده است، نه قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کرده و نه اخیرا تغییراتی در نرخ ارز ایجاد شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/5/28
من ساكنه كرمانم محله كارمم جاييه كه هروز ساعت ٧ از جلوي تعويض پلاك رد مي شم. والا هميشه بالاي ١كيلومتر ماشين تو صفه هميشه!!! تازه اينجا كرمانه و يه شهر كوچيكو كم جمعيت نمي دونم چرا اصرار دارين بگين خريد و فروشي نيست!
1399/5/28
از حونه بنویس دوستم تو ارومیه 850 میلیون داده به آپارتمان 2 ماه نگذشته میگه 1/5 میلیارد ماشین 1 میلیون گرون میشه جلسه میذارین معلومه هدفی پشت اینکارهاست