موضوعات داغ

نگاهی به اولین بازی کامپیوتری تاریخ ژانر ماشین؛ نقطه شروع اتومبیلرانی در صنعت بازی + فیلم بازی

عکس مطلب اول

از سال 1958 که اولین بازی های تصویری رایانه ای به وجود آمدند تا همین روزهای سال 2020 ، همواره یکی از ژانرهای پرتکرار و اکثرا جذاب بازی های رایانه ای، بازی های اتومبیلرانی یا ماشین بازی بوده است. این جذابیت برآمده از ماهیت خود اتومبیل سواری بوده و بازی سازها نیز غالبا توانسته اند این جذابیت را هرچند به صورت مجازی به مخاطب خود منتقل کنند، جذابیت هایی از جنس سرعت، هیجان، تنوع محیط، تنوع ماشین و... .

این روزها عناوین بازی زیادی در ژانر خودرو وجود دارد و هر بازی کننده ای میتواند طبق سلیقه و علاقه خود به سراغ یکی از دسته بندی های گیشه برود. علاقمندان به فرمول 1 هرساله میتوانند از محصول شرکت Codemasters لذت ببرند: F1 2020.

علاقمندان به رالی عناوین مختلفی پیش رو دارند و ممکن است انتخاب آنها Dirt Rally 2 باشد. دسته بندی مسابقات پیست و مسابقات شهری نیز عناوین زیادی مثل NASCAR و Need For Speed ساخته گروه Electronic Arts را در خود جای داده است.

تصویری از بازی Gran Trak 10

اولین بازی کامپیوتری ماشین بازی

این عناوینی که نام برده شد و شما احتمالا آنها را می شناسید، در طول 47 سال به این بلوغ رسیده اند. پسربچه 15 ساله ای که اولین ماشین بازی کنسولی را در سال 1974 بازی کرده، الان 61 ساله است و تصور کنید دسته های پلی استیشن 4 را محکم گرفته و R2 را با همه قدرت فشار می دهد تا ماشینش جلوتر از ماشین نوه اش به خط پایان برسد.

در سال 1974 این پسربچه اما چه تصویری را دید؟ بسیاری بر این عقیده اند که اولین بازی ماشینی را کمپانی Atari تولید کرد. نام این بازی Gran Trak 10 بود. Gran Trak 10 همانطور که انتظار دارید یک بازی دو بعدی و از دید شما دارای حداقل تنوع و قدرت گرافیکی بود. اما همین سطح گرافیک در سال 1974 شروع یک پیشرفت خیره کننده در زمینه بازی سازی بود. مسیر مسابقه را نقطه چین های سفیدی تعیین میکردند و شکلی که از شش نقطه تشکیل شده بود و احتمالا سعی داشت خود را ماشین فرمول 1 معرفی کند، ماشین شما بود برای زدن رکوردهای بهتر و لذت بردن از بازی.

کابین بازی Gran Trak 10

عصر پیش از ورود کنسول های خانگی

در آن زمان و پیش از ارائه کنسول های خانگی توسط شرکتهایی مثل آتاری، نینتندو و سگا، آنچه که رواج داشت کابین های بازی بود. کابین هایی دارای یک صفحه نمایش و چند دکمه و محلی برای انداختن هزینه شروع بازی. اما کابین Gran Trak 10 نیز جذابیت خاص خود را داشت و به همراه یک غربیلک فرمان زیبا و اسپرت ارائه شده بود. دسته تعویض دنده و پدال های گاز و ترمز پایین کابین هم از دیگر شگفتانه های این کابین خاص بود. هر چند که فشار دادن پدال گاز و ترمز در حالت ایستاده ، وضعیت ایده آلی برای شبیه سازی ماشین سواری نبود و بعد ها کابین های پیشرفته تری هم آمدند که صندلی هم برای نشستن راننده داشتند، اما قطعا لذت و هیجان نوجوان های آن زمان از دیدن کابین Gran Trak 10 و بازی کردن آن بسیار بیشتر از هیجان دیدن اولین PS5 ها در فروشگاه های حال حاضر بوده. در انتها شما را به دیدن دقایقی از اولین ماشین بازی کامپیوتری تاریخ دعوت می کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد