موضوعات داغ

ماتیا بینوتو مهندس خوبی است، نه یک مدیر خوب

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

کالین کالس، از مدیران سابق فرمول یک و از دوستان صمیمی ماتیا بینوتو گفته است که:

ماتیا بینوتو مهندس خوبی است، نه یک مدیر خوب

تیم فراری در حال گذشتن از یک فصل بسیار سخت است. در حالیکه همگان انتظار دیدن رقابت فراری و مرسدس برای کسب قهرمانی مسابقات فرمول یک ۲۰۲۰ را داشتند در کمال تعجب فراری در جدول قهرمانی تیمی اکنون در جایگاه پنجم پشت سر تیم هایی مثل ردبول، ریسینگ پوینت و مکلارن قرار گرفته است.

بینوتو در سال ۲۰۱۹جایگزین مائوریزیو آریووابنه در تیم فراری شد و سکان مدیریتی این تیم بزرگ را در دست گرفت. کالین کالس در این باره افزود:

بینوتو یک مهندس بسیار خوب است، اما قرار نیست یک مهندس خوب حتما یک مدیر و رئیس خوب برای تیم باشد. من بینوتو را به خوبی می‌شناسم، او فرد اعداد و ارقام است و با احساسات هیچ میانه خوبی ندارد. چنین مهندسانی از مباحث روانشناسی مدیریت چیزی درک نمی‌کنند و نداشتن این قابلیت برای یک مدیر بسیار خطر آفرین است.

به نظر می رسد منظور کالین از این صحبت، اعلام قطع همکاری فراری با سباستین فتل باشد. موردی که قبل از شروع رقابت های فرمول یک ۲۰۲۰ اتفاق افتاد.

جدایی قهرمان ۴دوره رقابت های فرمول یک از تیم فراری به سمت آشفتگی در حال حرکت است. از نشانه های این مورد میتوان به رادیو های تیمی این راننده در چند مسابقه اخیر اشاره کرد که به وضوح اعتراض سباستین را به تیم نشان میدهد. موردی که میدانیم با اخلاق سباستین در تضاد است. از سوی دیگر عملکرد ضعیف سباستین در خودرو فراری نیز به آرامی در حال برانگیخته شدن بعضی شک ها نسبت به عملکرد او است.

ماتیا بینوتو و رانندگان فراری
کالین در پایان مشکل اصلی اتفاقات این فصل را بی ارتباط با نحوه خروج فتل از تیم فرار ندانسته و افزود:

در ابتدا در رسانه ها گفته شد که فتل درخواست دستمزد بسیار بالایی از تیم فراری داشته است که در نهایت مشخص شد چنین چیزی واقعیت نداشته است و از سوی تیم به بهانه همه‌گیری ویروس کرونا و فقط طی یک تماس تلفنی با سباستین فتل، این جدایی کلید خورده است. اعلام جدایی فراری و فتل خیلی زود انجام شد.

البته مشکلات فتل با تیم از خیلی وقت پیش استارت خورده بود. زمانیکه فتل می‌توانست به قهرمانی دست پیدا کند اما نتوانست در این راه از حمایت کامل تیم بهره‌مند شود.

زمانیکه تیمی در فرمول یک خواهان قهرمانی باشد باید یک راننده شماره یک برای خود انتخاب کند و در فراری این حق فتل بود که راننده شماره یک شود. اما خوب تیم حمایت لازم را از او به عمل نیاورد و در این شرایط، وقتی راننده ببیند از پشتیبانی کامل تیم برخوردار نیست بسیار شکننده و حساس خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد