موضوعات داغ

توصیه های مرد یخی به سباستین فتل

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

کیمی رایکونن یا همان مرد یخی فرمول یک و هم تیمی سابق سباستین فتل در تیم فراری، توصیه هایی برای سباستین دارد، خصوصا در ارتباط با رسانه های ایتالیایی.

کیمی در ابتدا به اشتباهات ابتدای فصل سباستین ایراداتی گرفت اما رانندگی وی را در مسابقه اسپانیا تحسین کرده و به او گفت:

بعضی مواقع شرایط را نمی‌شود تغییر داد خصوصا با رسانه های ایتالیایی.

کیمی رایکونن به عنوان آخرین قهرمان فراری و فردی که سالها با رسانه های ایتالیا سر و کار داشته به خوبی می‌داند زندگی یک راننده فراری چگونه است. این راننده فنلاندی در سال ۲۰۰۷ با یک قرارداد ۵۱میلیون دلاری به تیم فراری پیوست و توانست در همان سال قهرمان رقابت های فرمول یک شود، با این حال کیمی در پایان سال ۲۰۰۹ از مسابقات فرمول یک و تیم فراری به مقصد رقابت های رالی خداحافظی کرد. کیمی مجددا در فصل ۲۰۱۲با تیم لوتوس به فرمول یک بازگشت و در سال ۲۰۱۴ به تیم فراری و اینبار تا پایان ۲۰۱۸ به همراه فرناندو آلونسو و سباستین فتل، ترکیب رانندگان تیم ایتالیایی را تشکیل دادند.

در دوره اول حضور کیمی در فراری، او راننده اول و نور چشم فراری بود. کیمی توانسته بود فراری را به قهرمانی برساند و چه چیزی بالاتر از این برای فراری امکان داشت؟ اما روابط او و مدیر وقت فراری در سال ۲۰۰۹ رو به سردی گذاشت. در دوره دوم بازگشت کیمی به فراری برای یک فصل هم تیمی فرناندو آلونسو بود.

با این حال، منصفانه است اگر بگوییم کیمی در بازگشت دوباره به تیم فراری دیگر فرد اول تیم نبود و در تمام آن سالها بیشتر در نقش راننده دوم و به نوعی پشتیبان ناندو و فتل رانندگی می‌کرد. در آن دوران کیمی در تمام فراز و فرود های فتل نقشی داشته است اما رسانه های ایتالیایی بارها مقصر عدم نتیجه گیری تیم را کیمی رایکونن اعلام می‌کردند و اینبار این سباستین بود که عزیز رسانه های ایتالیا شده بود.

رایکونن فنلاندی در پایان فصل ۲۰۱۸ فراری را به مقصد آلفارومئو ترک کرد تا چارلز لکلرک جوان جایگزین او شود. حال یک سال پس از رفتن کیمی تاریخ در حال تکرار شدن است و اینبار سباستین تیم فراری را ترک خواهد کرد. سباستین پیشتر اعلام کرده بود که به خدمات او در تیم فراری دیگر نیازی احساس نمی‌شود.

با این وجود کیمی معتقد است زندگی در فراری با سایر تیم های فرمول یک فرق چندانی ندارد، یک روز شما پیروز هستید و فردای آن روز نه.

من در فراری با سایر تیم ها فرق چندانی ندیدم. البته که اگر شما بخواهید تمام اخبار را دنبال کنید احساس بدی پیدا می‌کنید، من هرگز روزنامه‌ها را مطالعه نکردم. اینجا ایتالیا است، کافی است شما یک روز بد داشته باشید، تمام رسانه‌ها بر ضد شما مطلب می‌نویسند، کافی است شما یک روز خوب داشته باشید اینبار همه از شما تعریف می‌کنند، این روند اداره این ورزش است. من مطمئنم که سباستین از این برخورد ها راضی نیست اما باید بداند که همینه که هست.شرایط در فراری با سایر تیم ها فرق چندانی ندارد، اما خوب اینجا فراری است و رسانه ها ایتالیایی، معمولا این حواشی بر روی عملکرد من تأثیری ندارند، سب هم به اندازه کافی در این ورزش بوده تا بداند بعضی مواقع شرایط اینگونه است، فقط باید راهی برای مدیریت آن پیدا کند.

لوئیس همیلتون و سباستین فتل
از سوی دیگر، لوئیس همیلتون نیز از سباستین دفاع کرده است. این راننده بریتانیایی در هفته مسابقه اسپانیا از قهرمان ۴دوره رقابت های فرمول یک در برابر فراری دفاع کرده بود. لوئیس گفت:

مسابقات سباستین را دیدم و او واقعا شرایط سختی دارد. شرایط او را درک می‌کنم، وقتی در تیمی رانندگی می‌کنید که گفته است به شما نیازی ندارد واقعا شرایط سخت است. راننده تمام زندگی خود را با تیم درگیر می‌کنند و روح و جسم خود را در اختیار تیم می‌گذارد. سباستین شخصیت بسیار بزرگی دارد و با تمام این موارد هنوز در تلاش است تا بهترین و بیشترین کمک را برای پیشرفت فراری انجام دهد. امیدوارم در آینده مورد واقعا مثبتی برای او رخ دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد