موضوعات داغ

برای خرید هیوندای جنسیس به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟ + مشکلات شایع که باید قبل از خرید بررسی کنید

عکس مطلب اول

پس از رشد و شکوفایی شرکت هیوندای در اواخر دهه نود میلادی، این شرکت تصمیم گرفت تا به آرامی وارد بازار خودروهای لوکس شود. نخستین تجربه این شرکت در ساخت خودروهای لوکس، هیوندای جنسیس بود که نسل اول آن به صورت یک مدل مفهومی در سال 2007 به نمایش درآمد.

امروزه و پس از گذشت حدود یک دهه، جنسیس به یکی از زیرمجموعه‌های هیوندای تبدیل شده که به تولید محصولات لوکس اشتغال دارد. در این میان تاثیر نسل اول هیوندای جنسیس را نمی‌توان در پیشرفت هیوندای و برند جنسیس انکار کرد. خودرویی که به گفته مدیران هیوندای امکاناتی شبیه سری 7 بی ام و، مشخصات فنی معادل سری 5 بی ام و قیمتی برابر با بی ام و سری 3 داشت. طبیعی است که چنین خودرویی به سرعت در بازار محبوب می‌شود.

تاکنون دو نسل از هیوندای جنسیس سدان به بازار کشورمان راه یافته‌اند که نسل اول در نمونه‌های 2010 الی 2011 و نسل دوم یا فیس لیفت در نمونه‌های 2012 الی 2013 وارد بازار شد. نمونه فیس لیفت هیوندای جنسیس نسبت به نسخه اصلی طراحی بهتری داشت و گیربکس هشت سرعته ZF‌ نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده گرفته بود.

همچنین بخوانید: تجربه ی رانندگی با هیوندای جنسیس سدان

با توجه به امکانات رفاهی متعدد و ابعاد هیوندای جنسیس، امروزه نیز افراد زیادی تمایل به خرید هیوندای جنسیس دارند تا از مزایای یک سدان سایز بزرگ لوکس برخوردار شوند. این مساله با توجه به شرایط واردات خودرو به کشور و نبود خودروهای لوکس صفرکیلومتر در بازار، اهمیت دوچندانی برای مشتریان پیدا کرده است.

برای خرید هیوندای جنسیس به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

برای خرید هیوندای جنسیس سدان، به حداقل بودجه‌ای در سطح هفتصد میلیون تومان نیاز دارید. در این محدوده نخستین نمونه‌های وارد شده از هیوندای جنسیس که تولید سال 2010 میلادی هستند حضور دارند. این خودروها کارکردی بالا داشته و معمولا چند لکه رنگ دارند.

هیوندای جنسیس

گزینه‌های موجود از هیوندای جنسیس که ساخت سال‌های 2010 و 2011 هستند، کم و بیش تا محدوده قیمتی یک میلیارد تومان نیز به چشم می‌خورند. البته نباید از یاد برد که به دلیل آن‌که نسل اول هیوندای جنسیس اکنون خودرویی قدیمی محسوب می‌شود، فرآیند فروش زمان بری نسبت به دیگر خودروهای بازار خواهد داشت. در محدوده قیمتی بیش از یک میلیارد تومان، نسخه‌های هیوندای جنسیس فیس لیفت میزبان شما خواهند بود.

برای خرید هیوندای جنسیس چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشید؟

با توجه به عمر بالای هیوندای جنسیس در بازار ایران، گاهاً گزارش هایی از خرابی و خشکی سیستم تعلیق، مشکلات گیربکس به دلیل عدم نگهداری صحیح مالک قبلی مشاهده شده است. مشکلاتی نظیر گیر کردن گیربکس در بعضی از دنده ها و یا عدم عملکرد شیفترهای پشت فرمان، از جمله مشکلات این گیربکس است که با توجه به تمام شدن گارانتی تمامی هیوندای جنسیس های موجود، هزینه هنگفتی روی دست شما می گذارد.

همچنین با توجه به دیفرانسیل عقب بودن این خودرو، مدنظر داشته باشید که با وجود عملکرد خوب این نوع خودروهای در هندلینگ، سرعت بالا و کیفیت سواری، اما در زمستان و در باران و برف، بسیار خطرناک هستند.

اتو کلینیک پورسعید خلیلی

در صورت خرید چنین خودرویی و یا هر خودروی دیگر بازار، می توانید برای انجام دیتیلینگ همچون سرامیک بدنه، احیای رنگ، صفر شویی و یا حتی فیس لیفت خودرو، به مرکز اتوکلینیک پورسعید خلیلی به آدرس نیایش غرب، کندروی ستاری، جنب پمپ بنزین ایرانپارس (کد ۱۷۸) شماره تلفن 02144865807 مراجعه کنید. اطلاعات تکمیلی در وبسایت اتوکلینیک پورسعید خلیلی قابل دسترس است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/2
من به شخصه طرفدار سر سخت خودروهاي ژاپنيم و اصلا از كره اي ها خوشم نمي اد...اما جنسيس واقعا به استثنا محسوب مي شه... همونطور كه همتون مي دونين خودروهاي كره اي همه بعد از چند سال اتاقشون به صدا مي افته و افت كيفيت محسوسي پيدا مي كنن اما جنسيسي كه من سوار شدم ١٦٠ هزارتا كار كرده بود و مالك بي سليقه اي هم داشت و خيلي مواظب ماشين نبود اما اتاق به اندازه ي يه اوريون ساكت بود و افت كيفيت محسوسي نداشت...سواريش كمي از اوريون نرم تر بود (به خاطر كمك هاي گازي كه البته هزينه نگه داري رو بالا مي بره به جاش بهت نرمي مي ده) و شتابش هم كاملا كافي و راضي كننده بود اما احساس مي كنم به اوريون نمي رسه.موتورشم مثل ازراهاي ٣.٣ ليتري بعد از ١٥٠ تا ياتاقان نمي زنه و مشكل خاصي و هزينه اي براي مالك نداشته بود...فقط كمك هاي گازي بود كه به گفته مالك هر ساله بايد عوض بشن( در غير اون صورت همون خشكي كه تويه متن مقاله بهش اشاره شد به وجود مي اد) گيربكس هم تا اون كيلومتر هيييچ مشكلي براش پيش نيومده بود...كلا جنسيس(جنسيس سدان منظورمه نه كوپه) بحثش از تمام كره اي هاي تويه بازار جداست و وااااااقعا با كيفيته بسيار نرمه و بسيار اتاق ساكتي داره(بر خلاف باقيه كره اي هي) و طراحيه بسيار ساده در عين حال شيك و پخته اي داره (باز هم بر خلاف باقيه كره اي ها) و واقعا احساس مي كنم اين بار خيلي راحت و چشم بسته نمي تونم رقيب ژاپني رو (اوريون ٢٠١٣) رو انتخاب كنم...
1399/6/5
شما تعصب نا مورد رو ژاپنی داری
کمری اس ای 2013 که اگه ژاپنی باز باشی میدونی نسخه 2013 کمه میارم برات توش صدای دبه سنج میده
ولی رات آزرا 2009 میارم انگار داخلش صفره /همه چیز بسته به نگهداری داره. کره ای بازرا موردی ندارند شما اگر عینک تعصبتو از چشمت در بیاری
اپتیما 2010 با 192 تا کار هنوز جز سرویس دوره ای هزینه ای نداشته. در مورد ظاهر هم بدترین طراحی رو ژاپنی اللخصوص تویوتا داره این رو دیگه با ی سرچ ساده میتونی ببینی از سال 2011 که پیتر شرایر سر طراحی کیا شد همه جایزه های طراحی رو تا به امروز درو کرده.