موضوعات داغ

مک‌لارن: مرسدس بدون پارتی مود هم بهترین پاوریونیت را خواهد داشت

عکس مطلب اول

آندریاس سایدل، مدیر تیم فرمول یک مک‌لارن، معتقد است که حتی اگر استفاده از بالاترین مود موتوری هم ممنوع شود، مرسدس بهترین پاوریونیت در فرمول یک را دارد.

یکی از اخبار پر حاشیه این چند وقت اخیر، احتمال ممنوعیت استفاده از بالاترین مود موتوری، یا همان پارتی مود بوده است. بخشنامه فنی مربوط به این قانون قرار بود تا قبل از گرندپری بلژیک به تیم‌ها ابلاغ شود، اما فعلا تا گرندپری اول ایتالیا که در پیست مونزا انجام خواهد شد به تعویق افتاده است. همانطور که انتظار می‌رفت، صحبت‌های زیادی در این خصوص شکل گرفته و جنجالی‌ترین آن‌ها در خصوص مرسدس بوده است، زیرا این تیم بیشترین بهره از پارتی مود را در مرحله تعیین خط می‌برد. سایدل در این خصوص می‌گوید:

صادقانه بگویم، ما فقط اطلاعاتی که در نامه به ما داده شده است را در اختیار داریم، که نامه‌ای محرمانه هم هست، ولی در مورد جزئیات صحبتی نشده و ما نمی‌دانیم فدراسیون جهانی (FIA)، دقیقا به دنبال چه هدفی است. پس باید برای روشن شدن آن صبر کنیم. همانطور که می‌دانید، امروزه در این پاوریونیت‌های پیچیده، تنظیمات اولویت‌دار بسیاری برای استفاده از مودهای مختلف احتراق داخلی در نظر گرفته شده است تا بتواند در مودهای مختلف هایبرید کار کند. این موارد شامل نحوه استفاده از باتری برای حمله و دفاع و ... می‌شود. در نهایت باید منتظر تغییر بمانیم، البته اگر تغییری در کار باشد. راستش را بگویم من در مورد این مودهای مختلف در موتورهای کارخانه‌های مختلف و تفاوت‌شان اطلاعاتی ندارم چون هر کارخانه مطمئنا مودهای متفاوتی برای پاوریونیت خود در تعیین خط و مسابقه تعریف می‌کند. پس تعجب‌آور است اگر هر کارخانه فقط یک مود برای پاوریونیت خود تعریف کند. در مورد میزان تفاوت موتورهای مختلف نیز نمی‌توان قضاوت کرد. پس فکر می‌کنم این مسئله‌ای که FIA باید با سازندگان پاوریونیت مطرح کند و به جواب برسند.

به نظرم هر قانونی که تصویب شود و هر تغییری که رخ بدهد، با توجه به توانایی مرسدس و چیزی که تا به حال نشان داده‌اند، آن‌ها بهترین پاوریونیت دوران هایبرید را در اختیار خواهند داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد