موضوعات داغ

مکس ورشتپن: نباید به تقویم این فصل عادت کنیم

عکس مطلب اول

مکس ورشتپن، راننده هلندی تیم فرمول یک ردبول، می‌گوید که برگزاری نه مسابقه در یازده هفته بسیار سنگین می‌باشد و امیدوار است برای فصل 2021 تقویمی نرمال‌تر داشته باشیم.

در پی شیوع بیماری کرونا در سرتاسر جهان، فصل 2020 فرمول یک از اولین مسابقه دچار تعطیلی شد تا به جای استرالیا، فصل از اوایل جولای و در اتریش استارت بخورد. در تقویم بازبینی شده برای این فصل، مدیران تیم‌ها به این نتیجه رسیدند که باید تعداد مسابقات منطقی باشد وگرنه برگزاری 7 یا 8 مسابقه به ضرر همه خواهد بود. از این رو همه تلاش کردند که تا جایی که می‌شود در یک تقویم فشرده مسابقه بگنجانند.

برای فعال سازی بندهای تبلیغاتی قراردادهای فرمول یکی، حداقل به برگزاری 15 مسابقه در تقویم این فصل نیاز می‌باشد. تا به اینجا تعداد خوبی از پیست‌ها در تقویم گنجانده شده‌اند و با احتساب اضافه شدن احتمالی ترکیه، بحرین و ابوظبی به این لیست، در مجموع 17 مسابقه در این فصل خواهیم داشت. اما به مانند مدیر تیم مک‌لارن، آندریاس سایدل، مکس ورشتپن نیز معتقد است که چنین تقویمی نباید به عادت تبدیل شود زیرا فشار سنگینی به رانندگان، مهندسان و بقیه اعضای تیم‌ها وارد می‌شود. وی می‌گوید:

فکر می‌کنم برای الان خوب باشد. تعطیلی طولانی مدتی در قبل از مسابقات داشتیم. فکر نمی‌کنم برگزاری این چنینی سه مسابقه پشت سر هم در فصل آینده رخ دهد، البته امیدوارم. به نظرم کمی زیاده روی است. اگر بتوانید از داشتن دو مسابقه پی در پی مطمئن شوید خوب است چون یک تعطیلی بین هر کدام از این زوج آخر هفته‌ها خواهید داشت. البته که فعلا باید با این موضوع کنار بیاییم. باید مسابقه بدهیم، پس آنچه در توان داریم را انجام خواهیم داد. داشتن سه مسابقه پشت سر هم بسیار شما را تا مرز در هم شکستن خواهد برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد