موضوعات داغ

نگاهی به خودروهای رها شده در ژاپن پس از فاجعه فوکوشیما

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

درهنگام وقوع فاجعه واقعا نمیتوان هیچ کاری انجام داد

در 11 مارس 2011، زمین لرزه ای در 43 مایلی شرق شبه جزیره اوشیکا درمنطقه ی توهوکو رخ داد که از آن به عنوان زمین‌لرزه بزرگ شرق ژاپن یاد می شود. این زمین لرزه سونامی گسترده‌ای ایجاد کرد که درنهایت موجب فروپاشی هسته ای در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی در شهر اکوما شد .این حادثه ، درمقیاس رویدادهای هسته‌ای بین المللی،سطح‌ بحران هسته‌ای ۷ را دریافت کرده است.

براین اساس، تا شعاع 12 مایلی نیروگاه از سکنه خالی شد و نمایندگی‌های فروش خودرو نیز مشمول این قرنطینه گسترده شدند. یکی از این نمایندگی‌های فروش خودرو همان چیزی است که در این مطلب تصاویر آن مشاهده خواهیدکرد. این نمایندگی در یک شهر متروکه در منطقه فوکوشیما واقع شده است.

خودروهای آمریکایی متروکه در ژاپن، سوژه عکاسان

براساس یافته های تیم عکاسی Obsidian Urbex، این اتومبیل ها برای مدت زمان طولانی رها شده اند و در طول این مدت در همان وضعیت قبلی که توسط صاحبان خود رهاشده بودند، قرارگرفته اند . نکته جالب توجه این است که بسیاری از این خودروها آمریکایی هستند.

کادیلاک فلیت وود

برجسته ترین آن ها شورولت ایمپالامدل 1962 نارنجی رنگ است. در کنار آن یک لینکلن تاون کار مشکی رنگ قرار دارد. به گفته صاحب عکس ها، یک تویوتا توندرا مدل 2006 و یک نیسان 240SX مدل 1989 هم در این منطقه قرار دارد اما در مجموعه عکس ها گنجانده نشده است. علاوه براین، دو مدل کادیلاک در جلوی درب گاراژ وجود دارد - یکی از آنها کادیلاک فلیت وود بروگهام مدل دهه 1990 ، و دیگری یک کادیلاک لیموزینConnessieur است.

معبود بودایی متحرک

البته باید توجه داشت که همه ی ماشینهای رها شده آمریکایی نبودند. یک نعش کش ژاپنی به سبک سنتی و پراز تزئینات هم در این مجموعه عکس ها وجود دارد. طبق بیانات Obsidian Urbex، این ماشین نعش کش زیبا، تقلیدی از یک معبد بودایی بوده و دارای تزئیناتی به نام Hō ō (鳳凰) است – (پرنده آسیایی که میتوان گفت معادل ققنوس در اساطیر یونان محسوب می‌شود).

شگفت انگیز است که چطور گذشت زمان ماهیت این خودروها را ربوده است. اگرچه پوشش گیاهی کاملا اطراف این خودروها را پوشانده است اما هنوز زیبایی آنها آشکار است و امیدوراریم در صورت ایمن بودن بتوانند خانه ی جدیدی پیدا کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد