موضوعات داغ

ام وی ام X22 پلاس توسط کمپانی چری معرفی شد؛ چهره جدید چری تیگو 3x

عکس مطلب اول

فیس‌لیفت چری تیگو 3x با نام چری تیگو 3x Plus معرفی شد. در حقیقت چری تیگو 3 خودرویی است که در ایران با نام ام وی ام X22 شناخته می‌شود و با برند MVM سال ها است که در بازار ایران عرضه شده است. حال کمپانی چری نسخه جدیدی از این خودرو را با پسوند پلاس معرفی کرده است. طراحی این خودرو بر اساس زبان جدید شرکت چری با عنوان "زندگی در پویایی 3.0" است.

چهره جدید تیگو 3x پلاس

در این فیس‌لیفت نمای جلو، فضای داخلی و پشت آمپر خودرو دستخوش تغییرات اساسی شده‌اند و هر چند نمای عقب و نمای جانبی هم تغییراتی داشته‌اند، ولی این تغییرات کم هستند. در نمای جلو چراغ‌های روشنایی در روز همانند اکثر کراس‌اوورهای جدید از چراغ‌های اصلی جدا و در بالاترین نقطه نمای جلویی هستند. جلو پنجره هم در انطباق با زبان طراحی جدید شرکت چری و همچون جلو پنجره نسل جدید چری تیگو 7 و به صورت شش ضلعی است.

نمای جانبی چری تیگو 3x

در نمای جانبی شاید بتوان گفت تنها تغییرات رخ داده عبارتند از تغییراتی در گلگیر جلو برای انطباق با چراغ‌های روشنایی در روز جدید و آینه‌های جانبی با فرم جدید.

در نمای عقب هم تنها تغییر صورت گرفته عبارت است از تغییر فرم سپر عقب و فلاپ زیر سپر جلو با دو خروجی مجازی برای اگزوز.

نمای عقب

در فضای داخلی اصلی‌ترین و مشخص‌ترین تغییر استفاده از غربلیک جدید در چری تیگو 3x Plus است. از این غربلیک فرمان که به فرم D-CUT است قبلاً در خودروهای چری آریزو GX یا همان آریزو 6 و چری تیگو 4x یا همان ام وی ام X55 استفاده شده است. در این غربلیک فرمان جای کلیدهای کروز کنترل و سامانه چند رسانه‌ای جابجا شده‌اند.

کابین

تغییر دیگر فضای داخلی چری تیگو 3x Plus استفاده از پشت آمپر جدید به‌جای پشت آمپر قبلی است. به نظر بعضی از منتقدین پشت‌آمپر قبلی چری تیگو3x کپی‌برداری از پشت‌آمپر خودورهای شرکت BMW بود ولی پشت‌آمپر جدید کلاسیک‌ و خواناتر است.

پشت آمپر

تغییر مشهود دیگر در فضای داخلی چری تیگو 3x Plus، تغییر در فرم جلو داشبورد است. در جلو داشبورد جدید از قطعات سیاه براق در کنار قطعاتی با ظاهری شبیه فیبرکربن استفاده شده است.

کلیدهای سامانه تهویه مطبوع هم جدید شده و از کلیدهای سامانه تهویه مطبوع نمونه کم قدرت و کم امکانات چری تیگو 4x یا همان ام وی ام X55 در چری تیگو 3x Plus استفاده شده است.

کابین

در چری تیگو 3x پلاس امکانات جدیدی همچون گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، سامانه کمکی شروع حرکت حین بالارفتن از سربالایی‌ها و سامانه کمکی پائین رفتن از تپه به امکانات قبلی چری تیگو3x اضافه شده است.

پیشرانه

از لحاظ فنی چری تیگو 3x Plus همچون چری تیگو3x است و کماکان از موتور بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT در این خودرو استفاده می‌شود.

پیشرانه

با توجه به ارائه MVM 315 Plus با گیربکس اتوماتیک 4 دنده استپ‌گیت در ایران، هیچ بعید نیست که ام وی ام X22 پلاس نیز در ایران به‌جای گیربکس CVT با گیربکس اتوماتیک 4 دنده استپ‌گیت ارائه شود، البته هنوز جای ویژگی "تیپ ترونیک" در گیربکس اتوماتیک 4 دنده استپ‌گیت ام وی ام 315 پلاس خالی است.

ام وی ام X22 پلاس

چند سالی است که چری تیگو 3x با نام ام وی ام X22 در بازار خودرو ایران هم ارائه می‌شود و هیچ بعید نیست که این فیس‌لیفت در ایران هم با نام ام وی ام X22 پلاس ارائه شود. شایان ذکر است MVM X22 مدیران خودرو همچون سایر نمونه‌های چری تیگو 3x که به کشورهای خارج از چین صادر می‌شوند، دارای تودوزی دورنگ و سقف سیاه رنگ هستند و به احتمال قوی نمونه‌های صادراتی چری تیگو 3x Plus نیز دارای تودوزی دورنگ و سقف سیاه رنگ می‌باشند.

در پایان شما را به دیدن دو ویدئو مربوط به معرفی چری تیگو 3x Plus دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/3
به جای نمای جلو نمای عقبشو تغییر میدادن بهتر بود الان mvm315 برلیانس هاچبک h320 واین ماشین نمای عقبشون خیلی خیلی بهم شبیه هستند
1399/6/3
یا هیوندای کونا
1399/6/3
اینم یه آشغال چینیه دیگه واسه مردم بدبخت ایران
1399/6/4
هههههه، نامردا چه کپی ای زدن از هیوندای :)))))))
1399/6/6
دم چین گرم که اینو درست کرده