موضوعات داغ

دفاع هلموت مارکو از آلبون و امیدواری او به قهرمانی ورشتپن

عکس مطلب اول

دکتر هلموت مارکو، مشاور ارشد تیم فرمول یک ردبول، معتقد است که مکس ورشتپن هنوز هم شانس قهرمان شدن در فصل 2020 فرمول یک را دارد.

مشکل الکتریکی که در مسابقه اول فصل برای ورشتپن اتفاق افتاد و مجبور به کناره‌گیری از دور مسابقه شد، او را کمی از رقابت قهرمانی و به چالش کشیدن لوئیس همیلتون دور کرده است و در حال حاضر 37 امتیاز با راننده انگلیسی فاصله دارد. با این حال مارکو هنوز امیدوار به کسب عنوان قهرمانی توسط ورشتپن می‌باشد. وی در این رابطه می‌گوید:

ورشتپن هنوز می‌تواند قهرمان شود، این مهم، هدف ما برای این فصل است. ما در روز جمعه (در گرندپری اسپانیا) در شبیه سازی مسابقه بسیار خوب بودیم... چیزی در حد مرسدس. اما در روز مسابقه هر دو تایر محور عقب بیش از حد داغ شدند و مجبور به کاهش سرعت شدیم. این مشکل برای آلبون حتی بدتر بود، زیرا در تنظیمات خودروی او کمی اشتباه کرده بودیم. عملکرد او در بارسلونا، از جمله استراتژی مسابقه‌اش، بسیار به مغز مهندسش مربوط است. الکس احمق نشان داده شد در صورتی که تقصیری نداشت.

الکس آلبون با یک استراتژی اشتباه در مسابقه و بعد از انجام پیت‌استاپ در ترافیک به پیست برگشت تا مسابقه‌اش تا حد زیادی خراب شود. با این حال او باید سرعت تک‌ دورهای خود را بالا ببرد تا بتواند در مراحل تعیین خط، به رتبه‌های بهتری دست یابد. این رده‌های پایین تعیین خط کار استراتژیست‌های تیم را نیز سخت‌تر می‌کند. با این وجود مارکو می‌گوید که صندلی او در خطر نیست. وی ادامه داد:

این بدترین مسابقه او بود، ولی بر خلاف گمانه‌زنی‌ها به فکر جابجایی او نیستیم. ما هنوز در شاسی خود ضعف‌هایی داریم که برای ما قابل پیش‌بینی نبود، زیرا داده‌هایی که از تونل باد گرفتیم با داده‌های پیست مطابقت ندارد. بسیار سخت در حال تلاش هستیم و قطعات جدیدی را دوباره برای مسابقه بلژیک در خودرو تست ‌خواهیم کرد، که باید به تعادل خودرو کمک کند. هنوز به میانه فصل هم نرسیده‌ایم و در یک زمانی این روند مرسدس باید قطع شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد