موضوعات داغ

60 درصد آلودگی هوای کلانشهرها با اصلاح کیفیت سوخت کاهش یافت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از کاهش 60 درصدی آلودگی هوای کلانشهرهای کشور در پی اصلاح کیفیت سوخت خبر داد و اعلام کرد که اگر همین حالا از کیفیت سوخت سال 92 استفاده می کردیم، کلانشهرهای ما دیگر قابل سکونت نبودند!.

وی با اشاره به میزان تولید گازهای آلاینده حاصل از سوخت کم کیفیت، اضافه کرد که در سال 92 به ازای هر کیلومتر پیمایش خودرو، معادل 1.181 گرم مواد آلاینده محیط زیستی تولید می شد، اما امروز با اصلاح کیفیت سوخت خودروها، این میزان 60 درصد کاهش پیدا کرده و به میزان قابل توجه 0.520 گرم به ازای هر کیلومتر رسیده است، درحالی که میزان گازهای آلایندگی با ورود خودروهای یورو 5 به بازار به چیزی حدود 0.450 گرم نیز خواهد رسید.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ما 140 میلیون لیتر سوخت با استانداردهای یورو 4 و یورو 5 داریم، ولی اگر امروز از همان کیفیت سوخت سال 92 استفاده می کردیم، اکنون کلانشهرهای ما قابل سکونت نبودند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات مربوط به آلودگی هوا، اضافه کرد که یکی از مشکلات اصلی این معضل، موتورهای غیر استانداردی هستند که در گذشته تولید شده و در شهرها تردد می کنند. از ابتدای سال جاری به جز 500 دستگاه تاکسی و همچنین 4700 دستگاه خودروی وانت دوگانه سوز، مجوز شماره گذاری به خودروهای دیگر داده نشده و لازم است که بقیه خودروها استاندارد یورو۵ را داشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد