موضوعات داغ

برای خرید جک J5 به چه بودجه‌ای نیاز است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای اتوماتیک چینی همچون جک J5 و ام وی ام 550، تحولی شگرف را در بازار خودرو ایران در اواسط دهه نود خورشیدی ایجاد کردند. این سدان‌های اقتصادی با بهره‌گیری از امکانات رفاهی قابل قبول، قوای فنی راضی کننده و قیمت مقرون به صرفه، باعث تغییر سلیقه مشتریان ایرانی شدند.

اکنون مصرف‌کنندگان بازار خودرو ایران دیگر تمایلی به خرید خودروهای داخلی نشان نمی‌دادند چرا که آن‌ها را کسل کننده و قدیمی تلقی می‌کردند. هجوم اتوماتیک‌های اقتصادی چینی با خودروهایی همچون جک J4، بسترن B30 و جیلی GC6 ادامه یافت و خودروسازان بزرگ داخلی نیز ناچار شدند در مسیر تولید خودروهای اتوماتیک گام بردارند، به امید آن‌که این بخش تازه رونق یافته بازار را نیز به تملک خود در آورند.

در موج هجوم سدان‌های اقتصادی چینی، نقش جک J5 به عنوان خودرویی پرفروش و محبوب بسیار مهم است. جک J5 در ابتدا با گیربکس دستی و پیشرانه 1.5 لیتری وارد بازار شد و به رقابت با سایر سدان‌های داخلی همچون پژو پارس، سمند و پژو 405 پرداخت. سواری نسبتا لذت بخش و مصرف سوخت مناسب از مزایا جک J5 دنده‌ای در مقابل رقبایش محسوب می‌شد.

همچنین بخوانید: ام وی ام 550 یا جک J5 – رقابت میان سدان های دست دوم چینی

در ادامه کرمان موتور تصمیم گرفت تا جک J5 اتوماتیک را به بازار عرضه کند. این خودرو به پیشرانه 1.8 لیتری میتسوبیشی و گیربکس چهاردنده اتوماتیک مجهز بود و ظاهر آن نیز نسبت به نسخه دنده‌ای بهتر شده بود. جک J5 به واسطه امکانات رفاهی قابل قبول، قیمت مناسب و قوای فنی راضی کننده به سرعت در بازار مشهور شد و به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی تبدیل شد.

جک J5

رقبای جک J5 را در این زمان خودروهایی همچون ام وی ام 550، بسترن B50f و تندر پلاس اتوماتیک تشکیل می‌دادند. هرکدام از خودروهای گفته شده مزایا و معایب خود را دارند و به همین دلیل هر مشتری تمایل به خرید محصول خاصی داشت. در این میان اما جک J5 و تندر پلاس موفق شدند آمار فروش بهتری را نسبت به دو رقیب دیگر ثبت کنند.

یکی از مزایا جک J5 نسبت به سایر خودروهای چینی موجود در بازار، عدم افت شدید قیمت این خودرو است که خرید جک J5 را برای مصرف‌کننده با ریسک کمتری همراه می‌کند. در ادامه نگاهی اجمالی به این سدان اقتصادی چینی خواهیم داشت و در پایان بودجه لازم برای خرید جک J5 را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5، زیبا و دوست داشتنی

تردیدی نیست که یکی از عواملی که موجب می‌شد تا مصرف‌کنندگان به خرید جک J5 متمایل شوند، ظاهر زیبای این خودرو بود. طراحی بدنه جک J5 توسط استودیو ایتالیایی پنین فارینا انجام شده و به خصوص در نسخه اتوماتیک با استفاده از رینگ‌های بزرگتر و زیباتر و اصلاحات بدنه، بسیار چشم نواز ظاهر می‌شود.

فضای کابین جک J5 نیز طرحی مدرن دارد و شما را به یاد محصولات هیوندای در فاصله سال‌های 2013 الی 2015 می‌اندازد. در این مورد نیز کابین نسخه اتوماتیک زیباتر بوده و از تریم مشکی برخودار است. مواد استفاده شده در ساخت کابین نیز کیفیت مناسبی دارند هرچند باید در نگهداری از کابین خودرو دقت لازم را به خرج دهید.

قوای فنی جک J5، قابل قبول

جک J5 در نسخه دنده‌ای به پیشرانه 1.5 لیتری با 111 اسب‌بخار قدرت و 146 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است و سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز پنج سرعته دستی است. عمده مزیت جک J5 دنده‌ای مصرف سوخت اندک آن است که به طور رسمی 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

جک J5

جک J5 اتوماتیک پیشرانه قوی‌تر 1.8 لیتری را درون خود جای داده است که 141 اسب‌بخار قدرت و 165 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با جعبه دنده چهارسرعته اتوماتیک ترکیب شده که عملکرد متوسطی ارائه می‌دهد و بنابراین بخشی از توان و گشتاور پیشرانه هدر می‌رود. البته کرمان موتور با ارائه بروزرسانی‌های نرم افزاری طی چند مرحله عملکرد گیربکس را بهبود بخشید و مصرف سوخت جک J5 اتوماتیک را به حدود 7.6 لیتر در صد کیلومتر کاهش داد.

برای خرید جک J5 به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

در ابتدا باید توجه داشت که حدود سه سال از توقف تولید جک J5 می‌گذرد و بنابراین امکان دارد جک J5 نیز به آرامی دچار مشکلاتی همچون کمبود قطعات یدکی و لوازم ظاهری بدنه شود. با این وجود برای افرادی که به خرید جک J5 علاقه دارند، محدوده‌ای از قیمت جک J5 را بیان می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: پژو پارس در مقابل جک J5؛ رقابت سدان‌های پر طرفدار خانوادگی در بازار

برای خرید جک J5 نیاز به حداقل بودجه‌ای در حدود 150 میلیون تومان دارید. در این بازه قادر به خرید جک J5 دنده‌ای خواهید بود.

در بازه قیمتی 150 الی 200 میلیون تومان، نمونه‌های نسبتا کم کارکرد و سالم از جک J5 دنده ای و نخستین نسخه‌های مونتاژ شده جک J5 اتوماتیک به چشم‌ می‌خورند. در نهایت اگر علاقمند به خرید جک J5 اتوماتیک در آخرین نسخه‌ها هستید، باید در محدوده قیمتی 200 الی 250 میلیون تومان به دنبال خودرو محبوب خود بگردید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/8
والا تا جایی که بنده خبر دارم قیمتش این نیست این خودرو. از ۲۵۰ تازه شروع میشه ۹۴ دنده ای
1399/6/8
با ۲۵۰ تومن که ۲۰۷ دنده هم نمیدن ! این که جک هست 😐