موضوعات داغ

فیس لیفت جدید پورشه پانامرا مدل 2021 معرفی شد؛ سوسمار آلمانی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

بعد از انتشار تیزری تبلیغاتی که تلاش برای رکوردشکنی در پیست نوربرگ رینگ آلمان را نشان می داد، سرانجام کمپانی خودروسازی پورشه از نسخه 2021 پورشه پانامرا رونمایی کرد و مهم ترین تغییر آن، راه اندازی یک مدل توربو S بود که قرار است جایگزینی برای مدل معمولی باشد.

همانطور که گفتیم، پورشه پانامرا 2021 نسخه معمولی خود را کنار گذاشته و نسخه توربو S را جایگزین آن کرده است که موتوری 4 لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو با خروجی قدرت 620 اسب بخاری و گشتاور 820 نیوتن متری دارد، این یعنی افزایش 70 اسب بخاری قدرت و 50 نیوتن متری گشتاور که در نسخه جدید دریافت خواهید کرد.

با ارسال نیروی مذکور به سمت چرخ ها، حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت تنها 2.9 ثانیه بدست خواهد آمد که برای خودرویی شوتینگ بریک 4 درب می تواند یک عملکرد فوق العاده سریع تلقی شود. در واقع جایگزین کردن این نسخه با مدل معمولی، باعث شده تا کاربران حدود نیم ثانیه شتاب سریع تری داشته باشند.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

توربو S تنها تغییری نخواهد بود که برای راه اندازی نسخه های 2021 پورشه پانامرا در نظر گرفته شده است، زیرا پورشه محصولی جدید با نام 4S E-Hybrid هم برای عرضه به مشتریان دوست دار محیط زیست خود آماده کرده است. مدلی پلاگین هیبریدی که سیستم محرک آن از یک موتور شش سیلندر 2.9 لیتری توربوشارژر و یک موتور الکتریکی قدرتمند تشکیل شده است.

این سیستم به صورت ترکیبی، در مجموع می تواند خروجی قدرت 552 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتن متری تولید کند که ارسال آن به چرخ ها، شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت تنها 3.5 ثانیه به همراه خواهد داشت، درحالی که می توان با حداکثر سرعت 300 کیلومتری هم با این خودروی پلاگین هیبریدی رانندگی کرد.

پورشه پانامرا توربو S

برای تامین انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی، از یک باتری بزرگ تر 17.9 کیلووات ساعتی استفاده شده است که تنها در حالت الکتریکی، امکان رانندگی تا مسافت 54 کیلومتری را بدون استفاده از پیشرانه درون سوز فراهم می کند و بعد از اتمام شارژ باتری ها، می توان با موتور بنزینی هم به مسیر خود ادامه داد و هم باتری های اتومبیل را شارژ کرد.

با این حال برای نسخه پایه پورشه پانامرا، شرکت سازنده پیشرانه 3 لیتری توربوشارژر را حذف کرده و بجای آن یک پیشرانه 2.9 لیتری توربوشارژر دوقلو با خروجی قدرت 325 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتن متری جایگزین کرده است.

طبق اعلام پورشه، مدل های مختلف پانامرا اوایل سال 2021 میلادی قیمت گذاری شده و در بهار همین سال به مشتریان عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/20
به نام خدا
درود
ان شاالله به زودی زود میخرمش 💪