موضوعات داغ

کابین هیوندای پالیسید بوی بد می دهد! دردسر جدید خودروساز کره ای

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی است که تولید هیوندای سانتافه با سه ردیف صندلی متوقف شده و خودرویی بزرگتر و جادارتر، موسوم به هیوندای پالیسید جایگزین آن شده است. فروش هیوندای پالیسید از زمان عرضه در ابتدای سال 2020 خیره کننده بوده و به نظر می‌رسد با خودرویی محبوب از هیوندای روبرو باشیم. با این حال عده‌ای از مشتریان از بوی چرم ناپا به کار رفته در کابین خودرو شکایت کرده‌اند.

این مالکان گزارش داده‌اند هنگامی که بوی تازگی کابین هیوندای پالیسید که معمولا در خودروهای صفرکیلومتر استشمام می‌شود از بین رفت، این مشکل بروز پیدا کرده است. هیوندای تحقیقاتی را برای یافتن علت اصلی این بوی نامطبوع آغاز کرده است.

همچنین بخوانید: بررسی هیوندای پالیسید در ایران؛ کره‌ای فول سایز با چشم‌های کروکودیل

با وجود آن‌ که هیوندای در حال بررسی موضوع است، هنوز مشخص نیست چه عاملی این بوی ناخوشایند را تولید می‌کند. این مشکل همچنان توسط هیوندای حل نشده است و زمانی که راهکاری برای آن اندیشیده شود، هیوندای با انتشار یک اعلامیه خبری در مورد این موضوع شفاف سازی خواهد کرد.

در این بین برخی از مالکان هیوندای پالیسید به رسانه‌های خودرویی گفته‌اند که منبع بو از پشت سری‌های صندلی‌های عقب است. فضای داخلی خودروها امروزه با مواد مختلفی از جمله حلال‌ها، شوینده‌ها و مواد شیمیایی دیگر آغشته می‌شود که ممکن است ترکیب هرکدام از این مواد با یکدیگر بوی نامطبوعی را تولید کند.

از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 36 هزار دستگاه هیوندای پالیسید در سراسر جهان به فروش رسیده‌اند که آمار مناسبی برای یک شاسی بلند نیمه لوکس هفت نفره محسوب می‌شود. امیدواریم که هیوندای بتواند مشکلات به وجود آمده را برطرف کند تا تاثیر منفی این مورد بر طراحی زیبا و جسارت هیوندای کمرنگ شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد