موضوعات داغ

تمرین اول فرمول یک بلژیک 2020؛ صدرنشینی بوتاس در روز فاجعه‌بار فراری

عکس مطلب اول

والتری بوتاس، لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن، سه نفر برتر تمرین اول گرندپری فرمول یک بلژیک 2020 بودند. نکته جالب اختلاف 0.08 ثانیه این سه راننده بود که ممکن است نوید یک مسابقه نزدیک را بدهد. بوتاس در روز تولد خود اولین تمرین را بالاتر از همیلتون به اتمام رساند تا شروع خوبی برای کاهش فاصله 43 امتیازی‌اش با صدر جدول داشته باشد. مکس ورشتپن نیز به دنبال کسب پودیومی دیگر در این فصل می‌باشد.

در این تمرین اکثر تیم‌ها با بال عقب دارای داون‌فورس کم به پیست آمدند زیرا در مستقیمی‌های حساس این پیست باید تا حد امکان از نیروی درگ خودرو کم کنند. در لحظات پایانی این تمرین، تیم مرسدس مجبور به تعویض بال عقب خودروی همیلتون شد زیرا در پیچ آخر لرزش‌های بسیار شدیدی را متحمل شده بود.

تیم هاس به دلیل مشکل پاوریونیت در هر دو خودروی خود، روز خوبی را پشت سر نگذاشت و هیچکدام از راننده‌های این تیم موفق به ثبت زمان نشدند. یکی دیگر از خودروهای دارای پاوریونیت فراری نیز موفق به ثبت هیچ دور زمانی نشد؛ آنتونیو جیوویناتزی از آلفا رومئو. در گاراژ تیم اصلی فراری نیز اوضاع اصلا خوب به نظر نمی‌رسد و دو راننده آن‌ها تمرین اول را در جایگاه‌های 14 و 15 به پایان رساندند. این در حالی است که کیمی رایکونن به خودروی آلفا رومئو بالاتر از هر دو فراری به کار خود پایان داد.

نتایج کامل تمرین اول گرندپری فرمول یک بلژیک 2020

بخش اول نتایج
بخش دوم نتایج

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد