موضوعات داغ

برای خرید هیوندای سوناتا YF‌ به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟ + نکات پیش از خرید

عکس مطلب اول

نسل ششم هیوندای سوناتا که با نام هیوندای سوناتا YF‌ شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین نسل‌های سوناتا است که در تیراژ بالایی وارد کشورمان شد. هیوندای سوناتا YF در بازه مناسبی از زمان به بازار جهانی عرضه شد. در این دوران واردات خودرو به کشورمان با محدودیت‌های اندکی همراه بود و نسخه‌های متعددی از نسل ششم سوناتا هم‌اکنون در ایران موجود هستند.

این خودرو قرار بود تا نسبت به نسل قبلی خود تغییرات عمده‌ای داشته باشد، به همین دلیل هیوندای زمان و هزینه زیادی را صرف توسعه و ساخت این خودرو کرده بود. فرآیند ساخت هیوندای سوناتا YF‌ آنقدر برای هیوندای هزینه داشت که این خودرو را به یکی از گران‌ترین پروژه‌های هیوندای تا به حال تبدیل کرده است.

هیوندای سوناتا YF به واسطه زبان طراحی Fluidic Sculpture، در بین اهالی بازار به خودرو فضایی شهرت یافت که به علت حجم‌های غیر طبیعی و ذات اسپرت این نسل از سوناتا بود. نسل ششم هیوندای سوناتا از سال 2009 وارد بازار جهانی شد اما واردات آن در ایران طی سال‌های 2011 الی 2012 صورت پذیرفت. نمونه فیس لیفت نسل ششم هیوندای سوناتا نیز در نسخه‌های 2013 و 2014 به بازار ایران راه یافت.

هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا YF از پیشرانه تنفس طبیعی 4 سیلندر MPI با حجم 2.4 لیتر بهره می‌برد. این پیشرانه به علت سیستم تزریق غیرمستقیم سوخت، سازگاری بهتری با بنزین‌های کم کیفیت دارد و نسبت به پیشرانه‌های GDi‌ با شرایط کشورمان همخوانی بیشتری دارد.

این موتور حداکثر 176 اسب‌بخار قدرت و 229 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و مصرف سوخت آن نیز 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود که حتی پس از گذشت یک دهه همچنان رقم مطلوبی است. هیوندای سوناتا YF از گیربکس شش سرعته جدیدی بهره می‌برد که نسبت به نسخه قبلی تعویض دنده‌های بسیار بهتری را به نمایش می‌گذارد.

هیوندای سوناتا YF‌ در دو تیپ فول و نیمه فول وارد بازار ایران شده است که نمونه‌های نیمه فول از داشتن امکاناتی همچون استارت بدون کلید، پدال شیفترها، سیستم تهویه صندلی‌ها، ایربگ‌های جانبی و نمایشگر سیستم صوتی از روی آن‌ها حذف شده است.

برای خرید هیوندای سوناتا YF‌ به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

برای خرید هیوندای سوناتا YF، به حداقل بودجه‌ای در حدود 500 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. با افزایش سطح بودجه به 600 میلیون تومان، گزینه‌های پیش روی شما بیشتر و بیشتر خواهند شد. بهترین گزینه‌ها نیز در بازه قیمتی 600 الی 700 میلیون تومان به چشم می‌خورند.

اتو کلینیک پورسعید خلیلی

در صورت خرید چنین خودرویی و یا هر خودروی دیگر بازار، می توانید برای انجام دیتیلینگ همچون سرامیک بدنه، احیای رنگ، صفر شویی و یا حتی فیس لیفت خودرو، به مرکز اتوکلینیک پورسعید خلیلی به آدرس نیایش غرب، کندروی ستاری، جنب پمپ بنزین ایرانپارس (کد ۱۷۸) شماره تلفن 02144865807 مراجعه کنید. اطلاعات تکمیلی در وبسایت اتوکلینیک پورسعید خلیلی قابل دسترس است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد