موضوعات داغ

برگزاری مسابقه فرمول یک ترکیه با حضور ۱۰۰هزار نفری تماشاچیان و اعلام پیش فروش بلیط از هفته آینده

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

با وجود شرایط سختی که برای برگزاری مسابقات فرمول یک ایجاد شده است و لزوم رعایت فاصله اجتماعی بابت بیماری کرونا، مسئولان برگزاری مسابقه فرمول یک ترکیه در پیست استانبول پارک امیدوارند بتوانند تا تاریخ ۱۵ نوامبر شرایط را برای پذیرش ۱۰۰هزار نفر علاقمندان فرمول یک آماده کنند.

پیست استانبول پارک ترکیه در سال ۲۰۱۱ از جدول جهانی رقابت های فرمول یک کنار رفته بود اما امسال با توجه به شرایط ویژه حاکم بر این ورزش دوباره به جدول رقابت های جهانی فرمول یک بازگشته است.

وورال آک، مدیر برگزاری مسابقات موتوری ترکیه، در یک نشست خبری اعلام کرده است که ورود عموم مردم به پیست برگزاری مسابقه فرمول یک مجاز خواهد بود و هدف آنها جذب ۱۰۰.۰۰۰ نفری علاقمندان این رقابت است. در صورت عملی شدن این وعده و رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی، یک بازگشت بزرگ برای ترکیه خواهد بود.

با توجه به شرایط پیست استانبول پارک مدیریت این جمعیت ۱۰۰.۰۰۰نفری دور از ذهن نخواهد بود. پیست استانبول پارک از فضای وسیعی بهره‌مند است که تا ۲۰۰.۰۰۰نفر گنجایش دارد، البته که به خاطر ماهیت همه‌گیری ویروس کرونا هنوز هیچ قطعیتی برای این صحبت ها وجود نخواهد داشت. وورال آک در مصاحبه با Autosport گفت:

باید برای هر شرایطی آماده باشیم، اگر شرایط بیماری از امروز سخت تر شود امکان ورود تماشاچیان وجود نخواهد داشت. با این حال از ظرفیت این پیست آگاه هستیم. ما برای ۲۲۰هزار نفر در جایگاه ها و مناطق آزاد ظرفیت داریم به همین علت با شرایط کنونی و رعایت حداکثری پروتکل فاصله اجتماعی توانایی مدیریت ۱۰۰هزار نفری را خواهیم داشت.

بر اساس آخرین شنیده ها بلیط های ورودی پیست برای عموم رقمی معادل ۳۰ لیر ترکیه یا ۳ پوند برای هر روز خواهد بود. بنابر اعلام شرکت برگزار کننده مسابقه هدف آنها کسب سود از این مسابقه نیست و بیشتر به دنبال برگزاری یک مسابقه موفق و بازگشت شکوه به این پیست هستند.

فرمول یک به طور معمول استاندار بالایی در رقم بلیط دارد با این حال به عنوان برگزار کننده ما به دنبال منفعت مالی نیستیم و از دولت ترکیه حمایت بسیاری را دریافت کرده ایم. برای سه روز مسابقه رقمی در حدود ۹ پوند در نظر گرفته شده است و پیش فروش بلیط ها از هفته آینده آغاز خواهد شد.

اگرچه مدت ۹سال از آخرین برگزاری مسابقات فرمول یک در این پیست گذشته است اما اوورال آک اعلام کرده است که شرایط پیست در حد استاندارد های لازم است:

از سمت مدیران فرمولی یک، کارشناسی برای بررسی شرایط پیست فرستاده شد که اعلام کرد شرایط پیست مناسب برگزاری مسابقه است. با این حال در دو ماه آینده بررسی های بیشتری انجام خواهد شد تا به تغییرات لازم ایجاد شود. ما پیست ره به گونه ایی نگهداری خواهیم کرد که گویی هر روز مسابقه در آنجا برگزار خواهد شد.

با این وجود به نظر Autosport هنوز تعداد دقیق تماشاچین مشخص نشده است اما رقمی بین ۶۰تا ۸۰ هزار نفر عدد واقعی تری خواهد بود

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد