موضوعات داغ

هر آنچه که باید از نمایشگاه ایفا 2020 بدانید

عکس مطلب اول

نمایشگاه ایفا 2020 به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فناوری در سراسر جهان شناخته شده است که علیرغم حرف و حدیث های بسیار و با وجود بیماری کرونا برگزار می شود.شهر برلین از سال 1924 میلادی همه ساله میزبان بسیاری از غول های فناوری، شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی و همچنین شمار زیادی از علاقه مندان است و براساس گزارشات منتشر شده، این نمایشگاه در سال گذشته نزدیک به 300 هزار نفر بازدیدکننده داشته است که البته رویداد امسال در زیر سایه ویروس کرونا، تفاوت های بسیاری با رویدادهای هر سال دارد و برگزاری آن منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های بسیار است.

مسئولان برگزاری نمایشگاه ایفا 2020 تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا با روش های خلاقانه شرکت های فعال در حوزه فناوری و لوازم الکترونیکی مصرفی علیرغم محدودیت های دولت آلمان و همچنین لغو رویدادهایی مانند Google I/O 2020 و MWC 2020 به دور هم جمع کنند. برندهای مطرح زیادی نظیر سامسونگ، ال جی، سونی، هواوی، فیلیپس و .. هر ساله در این همایش بزرگ قاره سبز شرکت می کنند و به دنبال عرض اندام و معرفی محصولات جدید خود هستند اما همان طور که گفته شد، نمایشگاه IFA 2020 رنگ و بوی هر سال را ندارد و اخبار ضد و نقیضی در مورد عدم حضور برخی از برندها نظیر سامسونگ به گوش می خورد.

تنها یک روز به آغاز این گردهمایی بزرگ فناوری باقی مانده و ال کا ایران؛ اولین رسانه اخبار لوازم خانگی در ایران همانند سال‌ های گذشته به پوشش گسترده‌ی جدید‌ترین اخبار نمایشگاه ایفا 2020 و محصولات معرفی‌شده در این رویداد می‌پردازد.

زمان و مکان برگزاری ایفا 2020

ایفا 2020

زمان و مکان برگزاری ایفا 2020 نیز تغییر نکرده و تنها تفاوت آن با سال های گذشته، مربوط به نحوه برگزاری و شمار بازدیدکنندگان می شود که البته جزییات آن هنوز مشخص نیست.

مکان برگزاری ایفا 2020 همواره در شهر برلین آلمان است و این نمایشگاه از روز پنجشنبه 3 سپتامبر (13 شهریور) آغاز به کار خواهد کرد و تا 5 سپتامبر (15 شهریور) ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه ایفا برای نخستین بار در تاریخ 4 دسامبر سال 1924 میلادی برگزار شد که در آن ها سال ها، رادیو به عنوان جدیدترین فناوری روز دنیا شناخته می شد و در نتیجه تمرکز بیشتر اخبار نمایشگاه ایفا بر روی رادیو بود. یکی از مهمترین رویدادهای که منجر به شهرت این گردهمایی شد، رونمایی از تلویزیون دارای لامپ پرتو کاتدی در سال 1931 میلادی بود که بعد از آن، توجه افراد به اخبار نمایشگاه ایفا بیشتر جلب شد و در واقع نقطه عطف این رویداد تلقی می شود.

این نمایشگاه از سال 1950 تا سال 2005 هر دو سال یکبار برگزار می شد که از سال 2005 به رویه قبل بازگشت و بازدیدکنندگان هر ساله می توانستند از این نمایشگاه بازدید کنند. درب های این همایش بزرگ غول های فناوری و لوازم خانگی علیرغم رویدادهای دیگر و البته امسال به روی عموم باز است که در واقع خود این موضوع منجر به محبوبیت بیشتر آن در میان علاقه مندان شده و فرصتی به بازدیدکنندگان می دهد تا از نزدیک آخرین محصولات و دستاوردهای شرکت ها را مشاهده کنند.

زمان و مکان برگزاری ایفا 2020 :سه الی پنج سپتامبر (13-15 شهریور) در شهر برلین آلمان

مهمترین اختراعات و اخبار نمایشگاه ایفا

• رونمایی از نخستین تلویزیون دارای لامپ تابش کاتدی (1931 میلادی)

• اختراع دریافت کننده امواج رادیویی توسط نازی ها (1933 میلادی)

• معرفی اولین دستگاه ضبط صدا (1935 میلادی)

• رونمایی از اولین تلویزیون تک کاناله با نام Einheitsempfanger توسط نازی ها و تولید انبوه این تلویزیون در سال 1939 میلادی

• معرفی نخستین دستگاه ضبط صدا بر روی کاست و نوار کاست های فشرده توسط شرکت فیلیپس (1963 میلادی)

• دستیابی به عنوان بزرگترین نمایشگاه تجاری محصولات الکترونیکی در جهان با بیش از 273 هزار بازدیدکننده ( 2003 میلادی)

• معرفی محتوای HD در سال 2007 میلادی

نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰؛ بهشت علاقه مندان لوازم خانگی

ایفا 2020

همان طور که اشاره شد، نمایشگاه ایفا یکی جذاب ترین رویدادهای برای علاقه مندان به دنیای فناوری و لوازم خانگی است و با توجه به گسترش تکنولوژی های روز و ظهور پدیده ای به نام خانه هوشمند، استفاده از عبارت بهشت علاقه مندان لوازم خانگی برای نمایشگاه ایفا 2020 کاملا درست و به جا است. به طور کلی اخبار نمایشگاه IFA 2020 به 5 حوزه لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم برقی، فناوری اطلاعات یا همان IT، عکاسی و ارتباط از راه دور اختصاص داده می شود که بخش لوازم خانگی برقی نقش عمده ای را در این گردهمایی ایفا می کند و اکثر تولید کننده های مطرح دنیا مانند ال جی، سامسونگ، فیلیپس، سونی و ... هر ساله در این رویداد با دستی پر حاضر می شوند.

حضور غول های فناوری و لوازم خانگی، مشاهده جدیدترین تکنولوژی آن ها و البته رقابت این برندها در کنار یکدیگر مورد توجه هر بازدیدکننده ای قرار می گیرد و به همین دلیل است که هزاران رسانه در سراسر دنیا به دنبال پوشش اخبار نمایشگاه ایفا هستند اگرچه سنگینی این بار بر روی دوش نشریه و رسانه ها برای پوشش اخبار نمایشگاه ایفا 2020 بیش از سال های گذشته است زیرا درب های این رویداد با وجود پاندمی کرونا به روی عموم باز نبوده و به نظر می رسد که معرفی محصولات به صورت آنلاین انجام شود.اگرچه نمایشگاه IFA 2020 به شکل متفاوتی از سال های گذشته برگزار می شود اما این نمی تواند مانع از رونمایی لوازم خانگی های پیشرفته و جدید شود و اکثر شرکت های با دستی پر در این رویداد شرکت می کنند.

یکی از محصولاتی که انتظار می رود سر و صدای زیادی به پا کند، ماشین لباسشویی و خشک کن جدید ال جی با عنوان WashTower است که برای استفاده در خانه های کوچک و کم جا ایده آل است.

محصولات خانه هوشمند طی سال های اخیر سهم عمده ای از این رویداد را به خود اختصاص دادند و انتظار می رود که خبرهای نمایشگاه IFA 2020 با تاکید بر این حوزه پوشش داده شوند iRobot یکی از دیگر از شرکت هایی است که همواره تلاش کرده تا با ارائه محصولات هوشمند و بروز رسانی تکنولوژی های خود، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و انتظار می رود که شاهد هوشمند تر شدن جاروبرقی های رباتیک این برند در رویداد امسال باشیم.

شرکت هایی مانند سامسونگ، هایسنس و تی پی ویژن برای شرکت در نمایشگاه IFA 2020 ثبت نام نکرده اند اما این به معنای عدم معرفی محصولات جدید این شرکت ها نیست و به نظر می رسد که طی یک رویداد آنلاین، محصولات جدید آن ها به نمایش گذاشته شود.

نمایشگاه IFA 2020 زیر سایه کرونا

نمایشگاه IFA 2020 علیرغم حواشی های بسیار قرار است که از فردا آغاز به کار کند و تمامی رسانه ها عزم خود را برای پوشش اخبار نمایشگاه ایفا 2020 جزم کرده اند. همان طور که گفته شد، مهمترین تفاوت نمایشگاه امسال مربوط به نحوه برگزاری آن می شود.

نمایشگاه ایفا 2020 به روشی خلاقانه برگزار خواهد شد که البته جزییات نحوه برگزاری آن منتشر نشده است و مهمترین حاضرین این نمایشگاه، خبرنگاران و شرکت ها خواهند بود و بازدید از این رویداد محدود به 1000 نفر در روز شده است. علاقه مندان می توانند به صورت آنلاین از محصولات شرکت های فعال در این حوزه بازدید کنند.

دولت آلمان تجمع بیش از 5 هزار نفر را به دلیل شیوع کرونا ویروس ممنوع کرده است و براساس اعلام برگزار کنندگان، این رویداد شامل سه بخش کنفرانس‌های مطبوعاتی، رویدادهای ایفا نکست و ایفا شیفت موبیلیتی و نیز نمایندگان خرده‌فروشی‌ها می شود.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد