موضوعات داغ

پژو 3008 فیس لیفت با بروزرسانی جدید معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

کراس اوور بسیار موفق پژو 3008 برای تجدید قوا در برابر فولکس واگن تیگوان، نیسان قشقایی و دیگر شاسی بلندهای جمع و جور بازار اروپا، یک بروزرسانی بزرگ میان نسلی از سوی شرکت سازنده خود دریافت کرد تا پس از عرضه در اواخر سال جاری، با آمادگی کامل در برابر رقبای قدرتمند خود ظاهر شود.

در مسیر توسعه پژو 3008 جدید، علاوه بر اینکه طراحی ظاهری آن شباهت بیشتری به محصولات نسل جدید پژو پیدا کرده است، فناوری های ایمنی و رفاهی جدید هم به خودرو اضافه شده که در سال 2020 برای هر خودروی جدیدی الزامی خواهد بود.

نمای خارجی

از نظر بصری، اکنون خودروی سال 2017 اروپا یک طراحی جدید و پیشرفته دریافت کرده و الگوهای جدید طراحی آن جذابیت بیشتری به ظاهر خودرو بخشیده است. از مهم ترین پیشرفت های ظاهری خودرو می توان اول از همه به یک نوار LED روشنایی اشاره داشت که از چراغ های اصلی شروع شده و امتداد آن تا اواسط مجموعه سپر ادامه پیدا کرده است.

پژو 3008

جلوپنجره خودرو به طور کامل تغییر کرده و شاهد امتداد خطوط بریده آن تا به زیر چراغ های اصلی روشنایی هستیم که جذابیت خاصی به چهره بخشیده است. چراغ های اصلی روشنایی هم طراحی کاملا جدیدی دارند و قاب داخلی مشکی رنگ آن باعث شده تا چهره خودرو بیش از پیش اسپرت و تهاجمی به نظر برسد. با این حال، طراحی داخل کابین تغییرات کمتری به خود دیده و تنها در بروزرسانی تجهیزات خلاصه شده است.

پیشرانه

در نسخه جدید پژو 3008 دو گزینه پلاگین هیبریدی وجود دارد که در قالب مدل های HYBRID4 300 e-EAT8 و همچنین مدل HYBRID 225 e-EAT8 به مشتریان عرضه می شود. نسخه اول باتوجه به عدد 4 که در مقابل هیبرید قرار گرفته، به چهار چرخ محرک بودن اتومبیل اشاره می کند و سیستم مولد قدرت آن متشکل از یک موتور بنزینی PureTech با خروجی قدرت 197 اسب بخاری بوده و توسط دو موتور الکتریکی 110 اسب بخاری حمایت خواهد داشت.

گزینه دوم یک موتور بنزینی 117 اسب بخاری و تنها یک موتور الکتریکی 108 اسب بخاری دارد که به گیربکس خودرو متصل شده و تمامی نیروی تولیدی آنان به چرخ های جلو ارسال می شود.

پژو 3008

زمان تخمینی شارژ باتری های اتومبیل با یک شارژر سریع دیواری 7.4 کیلوواتی به چیزی حدود 1 ساعت و 45 دقیقه خواهد رسید، اما اگر از یک پریز تقویت شده 16 آمپر و یک شارژر تک فاز 3.7 کیلووات ساعتی استفاده کنید، زمان شارژ باتری های شما به 4 ساعت افزایش پیدا می کند. استفاده از شارژرهای استاندارد و پریزهای برق خانگی هم می تواند زمان شارژ ماشین شما را به 7 ساعت افزایش دهد.

البته اگر ترجیح می دهید که یک ماشین معمولی با پیشرانه احتراق داخلی داشته باشید، پژو همچنان این گزینه را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از بین موتورهای سه سیلندر 1.2 لیتری 128 اسب بخاری، چهار سیلندر 1.6 لیتری 177 اسب بخاری و همچنین یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری 128 اسب بخاری دیزلی، یکی را برای ماشینتان انتخاب کنید.

پژو 3008

منبع: 2021 Peugeot 3008

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد