موضوعات داغ

نگاهی به قیمت موتورسیکلت هوندا CB1300 + جدول قیمت شهریورماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

موتور هوندا سال‌هاست که به نام آشنا برای ایرانیان تبدیل شده و در میان مصرف‌کنندگان ایرانی از اقبال خوبی برخوردار است. حال و پس از چند سال با افزایش فعالیت سازندگان و واردکنندگان موتورسیکلت در کشورمان، خوشبختانه شاهد واردات نسخه‌های جدیدتر و بروز تر از موتور هوندا هستیم که ستاره‌هایی در لیست قیمت موتور سیکلت به شمار می‌روند. یکی از این موتورهای خوشنام و مشهور، موتورسیکلت هوندا CB1300 است.

کلاس CB‌ محصولات هوندا یکی از زیرشاخه‌های قدیمی و پرطرفدار این شرکت بوده که تنوع خوبی از محصولات هوندا را در خود جای داده است. در کلاس CB‌ هوندا انواع کلاسیک قدیمی تا مدل‌های بدون فلاپ خیابانی موسوم به naked جای گرفته‌اند و حتی موتورهای اسپرت خیابانی هوندا یا CBR نیز جزو همین دسته طبقه بندی می‌شوند.

نگاهی کلی به موتورسیکلت هوندا CB1300

سری CB موتور سیکلت هوندا به نوعی ادامه دهنده راه موتورسیکلت‌های اولیه است. در ساخت بدنه این موتورها کمترین میزان فلاپ و قطعات پلاستیکی آیرودینامیک به کار رفته است، به همین دلیل اصطلاح naked یا عریان برای لقب دهی به آن‌ها استفاده می‌شود. مشخصه بارز کلاس CB از موتورسیکلت‌‌ هوندا، چراغ‌های بزرگ گرد و اگزوزهای بزرگ و نمایان هستند که حس و حالی کلاسیک را برای این گونه موتورها ایجاد می‌کنند.

همچنین بخوانید: تست و بررسی موتورسیکلت هوندا CB1300 رونوشتی ویژه از یک موشک زمینی

همان‌طور که از نام موتورسیکلت هوندا CB1300 مشخص است، پیشرانه این موتور حدود 1.3 لیتر حجم دارد. این پیشرانه چهارزمانه می‌تواند حداکثر 114 اسب‌بخار قدرت و 117 نیوتن‌متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس 4 سرعته و به کمک زنجیر به چرخ عقب می‌رساند.

موتورسیکلت هوندا CB1300

تولید موتورسیکلت هوندا CB1300 از سال 1998 میلادی آغاز شد و نمونه‌های وارد شده به ایران نیز معمولا ساخت سال‌های 2008 هستند، هرچند نسخه‌های جدیدتر و ساخت سال 2018 نیز در بازار مشاهده می‌شود.

برای خرید موتورسیکلت هوندا CB1300 به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

برای خرید موتور هوندا CB1300، به بودجه‌ای بین 200 الی 300 میلیون تومان نیاز دارید. ممکن است پرداخت چنین رقمی در ابتدا برای شما عجیب به نظر برسد با این وجود سواری و مشخصات فنی موتور هوندا CB1300‌ را در هر موتوری نمی‌توان یافت. البته مدل‌های قدیمی‌تر هوندا CB1300 نیز در بازار وجود دارند که برای خرید آن‌ها به بودجه کمتری نیاز خواهید داشت.

جدول قیمت موتور هوندا CB1300 – شهریورماه 1399:

مدلکارکردقیمت
۱۳۸۲۱۷٫۰۰۰۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
۱۳۸۴۱۱٫۰۰۰۲۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
۱۳۹۵۱۱٫۰۰۰۳۹۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
۱۳۸۹۱۹٫۰۰۰۱۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
۱۳۸۵۱۵٫۰۰۰۳۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/17
تا سال ۲۰۱۳ گیربکس سی بی پنج سرعته بود
بعد شد شیش سرعته
لطفا اصلاح کنید
1402/4/25
متور سی بی 1300