موضوعات داغ

پیر گسلی توانست پس از ۲۷۳۰ روز، انحصار کسب پیروزی در فرمول یک را بشکند

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

گسلی توانست پس از ۲۷۳۰ روز انحصار کسب پیروزی را که از سه تیم برتر مرسدس، فراری و ردبول بگیرد تا بعد از ۱۴۶ مسابقه، پیروزی تیمی به غیر از این سه تیم را در فرمول یک شاهد باشیم.

این راننده جوان تیم آلفاتائوری مسابقه را از جایگاه دهم شروع کرده بود و درست قبل از خراب شدن خودرو کوین مگنوسن در ورودی محوطه پیت اقدام به تعویض لاستیک کرده بود، تعویض لاستیکی که برای تیم آلفاتائوری به قیمت پیروزی مسابقه تمام شد. پس از خراب شدن خودرو مگنوسن روند مسابقه به طور کلی دچار تغییر شد. همیلتون و جیوویناتزی مرتکب اشتباه بزرگی شدند و در زمانیکه پنچره پیت استاپ به علت محل توقف خودرو هاس بسته شده بود اقدام به تعویض لاستیک کردند و برای همین حرکت پنالتی ده ثانیه ایی توقف در محوطه پیت استاپ را دریافت کردند.

پس از خرابی خودرو مگنوسن راننده فراری، چارلز لکلرک به علت عدم پایداری قسمت عقب خودرو با دیواره پیست برخورد سنگینی داشت که منجر به زدن پرچم قرمز در مسابقه شد. تمام این موارد دست به دست هم داد تا گسلی جوان در زمان شروع مجدد مسابقه گسلی در پشت سر لوئیس قرار بگیرد و بعد از رفتن همیلتون به پیت استاپ برای اجرای جریمه دریافتی تبدیل به نفر اول مسابقه شود، جایگاهی که به خوبی تا انتهای مسابقه از آن دفاع کرد.

پیر گسلی روند سختی را از سال گذشته تا امروز پیموده است، از دست دادن موقعیت خود در تیم ردبول، از دست دادن دوست صمیمی خود آنتوان هوبرت و کسب اولین سکو در برزیل ۲۰۱۹. اما دیروز گسلی توانست تاریخ ساز شود و در مسابقه خانگی تیم آلفاتائوری پیروز مونزا باشد.

خودرو آلفاتائوری پیر گسلی
گسلی پس از پایان مسابقه گفت:

صادقانه بگویم، باور نکردنی است. هنوز دقیق نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است، مسابقه دیوانه واری بود حتی پرچم قرمز داشتیم. امروز خودروی خوبی داشتیم و من هم ۱۸ ماه سختی را پشت سر گذاشته ام. اولین سکو من در برزیل بسیار برای من اهمیت داشت، اما اولین پیروزی در فرمول یک آن هم در مونزا!!!!! واقعا باورنکردنی است.

هیچ کلمه ایی برای تشکر از تیم پیدا نمی‌کنم، آنها اولین سکو را به من داده‌اند و حالا اولین پیروزی را برایم ممکن کردند. واقعا باور نکردنی است از هوندا و آلفاتائوری بسیار متشکرم، این پیروزی در پیست مونزا نشان از قدرت خوب موتور هوندا دارد.

از آخرین پیروزی یک راننده فرانسوی در فرمول یک مدت زیادی گذشته است و صادقانه بگویم اصلا توقع نداشتم من کسی باشم که این افتخار را کسب میکند آن هم با تیم آلفاتائوری، بسیار خوشحالم و سپاسگزار تلاش تیم هستم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد