موضوعات داغ

سباستین فتل: نقص فنی سیستم ترمز در بهترین مکان رخ داد

عکس مطلب اول

باز هم در این مسابقه شاهد عملکردی ضعیف از تیم فراری بودیم و این بار هر دو خودروی فراری مجبور به کناره‌گیری از دور مسابقه شدند. فتل به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز و چارلز لکلرک به دلیل برخورد با دیواره پیست نتوانستند مسابقه را ادامه دهند. در دور ششم مسابقه فتل در جایگاه هفدهم در حال دفاع از جورح راسل، راننده تیم ویلیامز، بود. در همین حین تیم در رادیو به او اعلام کرد که مشکلی در چرخ عقب سمت چپ وجود دارد که کمی بعد همگان فهمیدند این مشکل مربوط به آتش گرفتن ترمز چرخ عقب سمت چپ بود. این اتفاق دقیقا بعد از ترمزگیری برای پیچ پارابولیکا برای فتل اتفاق افتاد. او در مستقیمی اصلی پیست به تیم اعلام کرد که ترمزها کار نمی‌کنند و حتی قادر به ادامه مسابقه در مسیر پیست هم نبود و از محدوده تعریف شده از خارج پیچ 1 عبور کرد. او با سرعتی کم توانست خود را به پیت‌لین برساند تا از دور مسابقه خارج شود. وی در این خصوص می‌گوید:

بدترین اتفاقی است که می‌توانست بیافتد اما حداقل در بهترین مکان رخ داد. اگر در جای دیگری اتفاق می‌افتاد عواقب بدتری در پیش داشت. من کاملا فشار پدال ترمز را از دست دادم و در مسیر مستقیم حرکت کردم. در دورهای قبل نیز با مشکل روبرو شدم اما مدیریتش کردم ولی مشخصا مشکل فراتر از این حرف‌ها بود.

مسابقه خوبی نداشتم، استارت بدی با تایر هارد زدم و رده از دست دادم. بعد از آن مشکلاتی برای‌مان پیش آمد که باید خودرو را خنک می‌کردم، و سپس ترمزها از کار افتادند، پس مسابقه کوتاهی برای من بود. لحظات سختی برای کل تیم است اما ما در این جایگاه هستیم و باید تمام تلاش‌مان را بکنیم که فصل را در بهترین حالت به پایان ببریم.

هنوز تعداد زیادی مسابقه در پیش داریم. البته اگر به انتخاب خودم بود می‌خواستم در جلوی مسابقه باشم اما گاهی اوقات این شما نیستید که انتخاب می‌کنید و باید با شرایطی که هست کنار بیایید. باید سر خود را بالا بگیریم حتی اگر سخت باشد. از این نظر خیلی خوب است که تماشاگران حضور ندارند، اما زندگی اینگونه است، همیشه بستگی دارد از چه زاویه‌ای به آن نگاه کنید، و فکر می‌کنم حتی اگر از منظر حرفه‌ای هم در حال حاضر چیزهای خوب زیادی وجود نداشته باشد، نکات مثبتی وجود دارد، پس فقط بحث این است که شما روی چه چیزی تمرکز کنید.

مسابقه بعدی برای فراری در پیست اختصاصی خودشان خواهد بود، یعنی پیست موجلو. پیستی که برای فراری بسیار خانگی‌تر از مونزا محسوب می‌شود اما فتل در مورد سطح انتظارشان در خصوص نتیجه گرفتن در این پیست می‌گوید:

بسیار پایین است. مشخصا از منظر انتظارات، می‌بینید که در کجا هستیم و نمی‌توانیم انتظار زیادی داشته باشیم. فکر می‌کنم در مسابقات اخیر کمی در رساندن خودرو به حد 100% مشکل داشتیم. امیدوارم در موجلو در وضعیت بهتری باشیم ولی این بدان معنا نیست که برای پودیوم خواهیم جنگید پس باید واقع‌بین باشید. انتظار زیادی نداریم ولی امیدواریم آخر هفته بدون مشکلی داشته باشیم، این مورد شروع خوبی برای من است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد